Sevgili anneler kolik sürecini atlatmış bir anne olarak naçizane tecrübelerimi paylaşmak isterim çünkü çokkk zor bir süreç ve hala etkisini atlatabilmiş değilim umarım faydalı olur sizlere. Öncelikle bu maalesef bir süreç hemen geçmiyor ama bizim yapabileceğimiz tek şey bebişi mümkün olduğunca rahatlatmaya çalışmak. Bizim için neler kurtarıcı oldu; bol sling kullanımı gece bile o şekilde uyuduğumu biliyorum, acı elma yağı ile ayaklarına masaj karnına sürmeyin hassas cildine iyi gelmeyebilir,nurse harveys colex şurup ve maflor probiyotik bize çok iyi geldi ama damlası hiçbir işe yaramamıştı ve hatta yağlı bir yapısı olduğu için bebeğimde reflüye sebep olmuştu (doktorunuza mutlaka danışın) bunun dışında kullandığımız hiçbir damla ve probiyotik bize iyi gelmedi, youtubeda bi hemşirenin gaz kolik masaj videosu var onu bebişin sakin anlarında ara ara yapmaya çalışın, ayaklarını sıcak tutun ben patikli pantolon üzerine çorap giydirdim, bol bol kiraz çekirdeği kemeri ısıtıp ısıtıp koydum her seferinde, spotify de kolik bebek müzikleri var orhan osman onları dinleyince inanılmaz rahatlıyordu ayrıca fön makinesi sesi yine spotifyda hair dryer sound 8 olan özellikle. O dönem bebek açlıktan mı gazdan mı ağlıyor çok karışıyor aileler arasında özellikle bir kararsızlık süregeliyor ama bebeğin eğer iyi besleniyorsa 2 saatten önce acıkması mümkün değil (ayına göre bu süre değişir elbette) o yüzden her ağlamada kesinlikle meme mama vermeyin bu daha çok gaza sebep olur. Ben meme+mama ilerliyordum o yüzden mutlaka kolik biberon alın (ben farketmez diyordum ama inanın farkı oluyor normal biberondan) mama biz hipp keçi sütü kullanmıştık aptamil conformil önermişti bi tanıdığımız ama ben birde mama değişikliği yapıp ekstra gazla uğraşmak istemedim mama değişiklikleri gaza sebep oluyor,rezene kimyon çayı içtim günde 3-4 sefer. Bizim doktorumuzun bu süreçte önerdiği şey bol ten teması ve beslenme sürelerine aralıklarına dikkat etmekti inanın çok işe yarıyor. Ben beslenmeyi mesela çok yanlış yapıyormuşum o da ekstra gaza sebep oluyordu beslenme süresinin kısa olması lazımki bebiş fazla gaz yutmasın örneğin ilk saat sağ meme+mama bir sonraki 2.saatte sol meme gibi. Ben önceden iki meme üzerine mama veriyordum e beslenme oluyor size 1 saat. Biberonla besliyorsanız emzik numarasını doktora mutlaka sorun besleme süresini kısa tutmanız lazım ben meme reddi olur diye numarası küçük kullanıyordum ama yanlıştı. Emzikle babjbjörnde sallamakta rahatlatıyordu. Bebek arabasıyla dışarı çıkartmak belki rahatlatırdı ama benim bebeğim öyle bir kolikti ben dışarıdada ağladığı için cesaret edip çıkaramıyordum çünkü mutlaka ağlıyordu. Aklıma gelenler bunlar sevgili anneler umarım faydalı olur çok zor ama inanın geçiyor alabiliyorsanız mutlaka çevrenizden destek alın biz 3 kişi zor yetiştik bebişe annem 3 ay yatılı kalmıştı. En önemliside bebişinizi aşırı sallamaktan sarsmaktan lütfen kaçının ve sakin kalmaya çalışın evet çok zor ama inanın sakinliğinizi hissediyor ve bebişte rahatlıyor ben bunu bizzat yaşadım ne zaman sakince sarıp sarmalasam daha kısa sürede rahatlıyordu kendinize bunun bir süreç olduğunu bol bol hatırlatın.