bendenbirtanedahayok
Adet döneminin ortalarında büyüyen yumurta hücresinin (folikül, kese) salgıladığı östrojen hormonu ile rahim iç tabakası kalınlaşır, olası bir gebeliğe hazırlanır. Buraya kadar her şey aynen devam ediyor. Fakat adet döngüsünün ortasında gerçekleşen yumurtlama (ovulasyon) olayı gerçekleşmez ise kadındaki östrojen etkisi de hiç azalmadan aynı şekilde devam eder. Östrojen etkisi azalmadan salgılanmaya devam ettiği için, progesteron hormonu salgılanamaz ve etki gösteremez. Çünkü progesteron etkisini başlatan, yani progesteron salgısının artmasının sebebi yumurtlamanın gerçekleşmesidir. Böyle bir durumda östrojen etkisi devam ettiği için rahim iç tabakası (endometrium) kalınlaşır, kalınlaşır ve normalden, olması gerektiğinden daha fazla kalınlaşmaya devam eder. Ancak bu tabaka bir süre sonra çok fazla kalınlaştığı için artık beslenemez hale gelir ve bu duvar çatlamaya, dökülmeye başlar. Aynen normal adet kanamasında olduğu gibi pul pul dökülen rahim duvarı kalıntılarının da vücut dışına atılabilmesi için kanama gerçekleşir. Bu şekilde yumurtlama gerçekleşmeden kanama olması durumuna anovulatuar kanama ya da östrojen kırılma kanaması adı verilir.
Sırf meraktan baktım evet bir kanama olabilirmiş, ama bu adet kanaması değilmiş. Karşıdakine cahil demeden iyi düşünseydiniz keşke