fatmamelis benim bi arkadaşımın kızı kızımdan 2,5 ay büyük. 7. Aydan beri yapıyormuş. Bende kızım 7 aylıkken çok zorladım ama ne zaman alkış yaptırmaya çalışsaam ellerini sıktı kollarını mümkün değil kıpırdatamıyordum. Bu arada gel gel, bye bye yapmayı öğrendi ama alkış yapmadı. 10. Ayda yumruklarıyla alkış yapmaya başladı, 10-15 gün sonrada normal alkış yaptı. Yani her bebek farklı. Kafanıza takmayın. Bebeğinizi de yapsın diye zorlamayın.