Anneler doğum hikayeniz nasıl? Hep çok kötü hikayeler duyuyordum etrafımda doğum yapmadan önce ve korkuyordum. Ama kendimin okadar çok güzel doğumum oldu ki çok şükür. Yani ne kadar zor doğumlar oldugu gibi bir çok da güzel pozitif doğumlar da oluyor. 🥰
Sizinle benim hikayemi paylaşmak isterim bir prematür annesi olarak❤️:
- hafta büyüme ultrasonundan beri küçük adamımın küçük tarafta olduğunu öğrendiler. O andan itibaren CTG ve ekstra kontroller için hastaneye gittim. Sonra bir Pazar günü öğleden sonra midemde biraz ağrı vardı. Bunlar her 10 dakikada bir geliyordu ve bunlara hafif kramplar da eşlik ediyordu. Pek güvenmedim ve aradım hastaneyi.
Hastane gelmem gerektiğini söyledi. Böylece hastaneye gittik ve bir saat boyunca CTG’deydim. Sert karınlar hâlâ gelmeye devam ediyordu. 2 saat sonra doktor genişlemeyi kontrol etmeye geldi, henüz açılma yoktu ama rahim ağzımın kısa olduğunu hissetti.
Doktorun rahimime baktıktan yarım saat sonra aniden daha fazla kramp hissettim. Bunun normal olduğunu düşündüm. Ama sonra bir saat içinde kramplarım giderek arttı. Sonra doktor bir daha bakmak ve hissetmek için geri geldi çünkü kramplarım daha fazlaydı. Şaşırtıcı bir şekilde, bir saat içinde aniden ⅚ cm açılmam oldu😨. Bu beni şok etti çünkü henüz çok erkendi (34+6) haftalıktık.
Daha sonra saat 20.00′de zaten 9 cm açılmam olmuştu. Tamamen hazırlıksız olduğumuz için yanımızda HİÇBİR ŞEYimiz yoktu. 😔 Oğlum da ters olduğundan bir seçim yapmak zorunda kaldım. O ara hemen çok iyi bir jinekolog geldi ve bana seçim sundu. Sezaryen veya ters doğum. Asla sezeryan olmak istemediğimi biliyordum çünkü bu durum benşii çok korkutuyordu her zaman. Doktor, vajinal doğum yapabileceğimden ve gerekirse her zaman ameliyathaneye gidebileceğimizden bahsetti. Jinokolog kadın son derece emindi vajinal doğurabilcegimi çünkü oğlum çok küçüktü. O an aklımdan o kadar çok şey geçti ki, vajinal doğumu tercih ettim. İyi ki de dinlemişim diyorum tabi zor geçti 2 hafta hastanede kalmak bizi baya yordu. Ama Allahıma çok şükür çok güzel geçti. Allah doğuma giren herkesin yardımcısı olsun ve karşılarına iyi doktorlar çıkarsın.❤️ bu benim hikayem . Bu arada yurt dışında kalıyorum, burda da zaten acil durum olmadıgı sürece asla sezeryan önermiyolar.