binnur64 bebeğim 17 aylık, üst ön dişleri çıkmaya başladıktan sonra kat kat ayrılıp törpülenmeye başladı. 2 defa doktora götürdüm ama fırçalamaktan başka bi şey önermediler. başına gelen, bununla ilgili bi şey yapan var mı acaba?
D_deniz binnur64 geçenlerde instegram da Osman Gönülal isimli doktor pazartesi soru kutusu yapıyor ona bu tarz soru gelmişti. Fırçalama yapın dediğini hatırlıyorum ama başka bsyler daha demişti aklımdan gitmiş. Siz de takip edin sorun yarın isterseniz cevaplar büyük olasılıkla
binnur64 D_deniz ben de takip ediyorum görmüştüm o storyde ama dediklerinin hiçbirini kullanmadık antibiyotik bile kullanmadı hiç oğlum 🤷🏻♀️
binnur64 alexab hiç yaptırmadık eşime diyorum yaptıralım diye canını acıtırlar diye istemiyo halbuki dişlerinden dolayı sert bi şey yiyemiyo da ama ikna edicem mecbur
mugey binnur64 internetten güvenilir satıcılardan alıyorum ben yeğenlerim için. Bi yeğenimin çürükleri bununla durdu
alexab binnur64 olmaz problem var belli ki birşeyler eksik vücudunda çocuğun dişi mahvolmuş. Bence hemen yaptırın acısa ne olacak 10 dk ya geçecek.
binnur64 alexab etkafa benim tanıdığım birinin oğlunun da böyle olmuştu biraz büyüdükten sonra protez diş yapmışlar. tekrar dişeyene kadar çok zorluk çeker çünkü hem konuşması hem de yemek yemesi zorlaşır. bizim sonumuzda protez diş olucak sanırım. ve inanır mısınız çocuk doktoruna götürdüğümde doktor bi şey yok normal dedi bu dişlere. başından savacaksan ben anlayamadım bi diş doktoruna götürün der insan 🤦🏻♀️
_Lavinya binnur64 Oğlum şu anda tam 2.5 yaşında. Ön alt ve üst dişleri bu durumda. Ayriyeten de azı dişlerinde sıkıntılar var. Gece beslenmesinden kaynaklı demişti doktorumuz tam sizin gittiğiniz aylarda. Ama şöyle bişey var ki bizim 4 aylıkken iki haftalık bir hastane sürecimiz olmuştu. Muhtemelen onun sonucudur diye düşünüyorum. Fırçalamayla geçebilecek bir durum değil malesef. Doktora gitmeyi bekliyorum şu anda.
_Lavinya _Lavinya Bir şey daha eklemek istiyorum. Bu durum için biberon çürüğü de deniyor ama oğlum ne emzik ne biberon kullanmadı uzun vadeli. Eğer sizde kullanım varsa azaltabilirsiniz.
binnur64 _Lavinya aynen öyle zorla ellerini bastırıp fırçalıyorum ama fırçalamayla geçicek bi şey değil çünkü parçalanıyo dişleri ve emzik biberon kullanmadı ama gece çok emiyo saat başı kalkar ondan mı oldu bilmiyorum 🥲
alexab binnur64 ben de çok saçma doktorlara denk geldim inanın başka konularda ama yapacak birşey yok biz kendimiz araştırıp dikkatli olmalıyız. Biz 1 yaşında direkt kan testi yaptırdık herşeyine bakıldı dvit demir vs demiri kestik d vit kış olduğu için devam ama diş d vit ve kalsiyumla baya alakalı birşey ondan dedim tahlil baktırın diye. Hadi bu dişler böyle oldu yerine gelevekler en azından sağlam olsun önlem almış olursunuz.
_Lavinya binnur64 Lütfen azaltın gece beslenmesini. Hatta kesseniz hem uykusu hem dişleri için faydalı olacak. Dişleri de daha çıkmamış gözüküyor. Bizimkiler nerdeyse hepsi çok erken çıktı. Ben çok pişmanım erkenden geceyi kesmediğim için. Bol bol kalsiyum alımı ve diş bakımı ile belki biraz daha önüne geçebilirsiniz.
Ladimaki binnur64 Evet bizimki de öyleydi. Sebeb-i sütten çok emiyordu ve pekmezden oluştu. Erken de çıkarmış tı dişlerini. Ama doktor hiç birşey yapamayız demişti. Dişlerin dökülmesini bekliceksiniz demişti.
binnur64 _Lavinya 12 dişi var toplamda sadece üst önde 3 dişi böyle, gece emmesini bırakmayı çok denedim ama başaramadık maalesef.
binnur64 etkafa maalesef doktorların bazen işine geldiği gibi davranması bize mâl oluyo, keşke mesleğini sevmeyen doktor olamasa
binnur64 alexab kesinlikle, ilk fırsatta götürücem bu sefer eşim ne derse desin. inşAllah yeni çıkacaklar güzel sağlıklı çıkar