caspermama evet canım düzeliyor. Bir kere artık sana yapışık yaşamak zorunda olan bir bebek değil. Kendi bağımsızlığı için elinden geleni yapan, her gün yeni bir şeyler öğrenip seni şaşırtan, hala sana biraz bağlı, senin de hala ona biraz bağlı olduğun bir durumda oluyorsun. Bir yaşa kadar hızla ama binbir emekle büyüyor ya, bir yaştan sonra daha zahmetsiz bakıyorsun ama inanılmaz büyüme sıçramaları yaşıyor. Altı ayda bile çok ciddi değişiklikler göreceksin. Diş sancıları 3 yaşa kadar sürebiliyor ama daha uzun aralıklarla sorun yaşanıyor. Peşpeşe gelmiyor dişler çünkü artık çıkaracak daha az dişi oluyor. İki yaşa geldiğinde artık minyatür bir çocuk oluyor. Artık ona özel mama hazırlamıyorsun, sizin yediğinizden yiyor. Çoğu bebek emmeyi bırakıyor, gece beslenmesini zaten çoktan bıraktırmış oluyorsun. Kesintisiz uyuyor. Gündüz uyku sayısı tek ya da iki oluyor ama daha uzun sürüyor. Kızım şu an 27 aylık olmak üzere. Kendimin minyatürüne bakıyor gibiyim. Bıcır bıcır, hiç susmuyor. Onun mutluluk çığlıkları ilk yılın tüm yorgunluğunu, kolik sancılarının tüm karamsarlığını yok ediyor. Bu sırada küçük hanım artık hiçbir şeye karıştırmayıp kendi kararlarını verebileceğini sanıyor. O küçük dikbaşlılığıyla hayıy diyor.istemiyoyum, banane diyor. İnatlaşıyor. İlk yıla kıyasla bunlar çok iyi günler benim için. Derdini anlatabiliyor ya o en büyük ferahlama.