Esmacetin şu uyku eğitimini ne saçma sapan hale getirdiniz veren kendini guru sanıyor yemin ederim kitap okuduysanız 3 tip bebek olduğunuda bilirsiniz
Bu sözünüze gayet katılıyorum. Her bebek farklıdır kimse kendi yapabilirliği üzerinden başka bir annenin yapamayışını yaftalayamaz. Uyku eğitimi ağlatarak verilmez evet ama bazı anneler çaresizlikle yanlış kararlar alabilir bunun üzerinden kendimizi yüceltmeye gerek yok.
Ben uyku eğitiminin katı kurallar ile bebeğe dayatma yöntemiyle yapılmasına karşıyım. Her bireyde olduğu gibi her bebekte farklıdır. Uykusuda bilinen kalıplara uymak zorunda değildir. Bazı insanlar 5 saatle dinçken bazısı 12 saatle anca ayılır. Aynı şekilde bebeklerde bazısı daha az gündüz uykusu daha çok gündüz uykusu veya gece uykusu gibi değişkenlik gösterebilir. Bunu illa uyumalı yada illa bilmem ne kadar uyanık kalmalı şeklinde bi kural dayatmasına çevirmeye gerek yok. Uyku eğitiminin özü nasıl uykuya dalacağını bilmeyen bebeğe bunun yolunu göstermektir. Desteksiz bir şekilde yapabilmesine yardımcı olmaktır. Bunu öğrendikten sonra bebek istediği saatte istediği ve kendi fizyolojik ihtiyacına göre tercihiyle uyur. Kısacası dakika dakika şu saatte uyuyacak şöyle kalkacak az uyudu çok uyudu kurallarına karşıyım.
Bir kitap okuyup sosyal medyadaki onca incelenmemiş veriyle kendini bilir kişi sanmak ve çaresizlikten yanlış kararlar almış anneleri yargılamak doğru değil bence.