Merhaba bebegim 20 aylik ve cok şükür emzirmeyi sonlandirdim. Burada o kadar cok post okudum ki belki yardimci olur diye artik ben de yazmaya karar verdim.
18 aylık olduğundan beri baktım gündüzleri oyun falan çok aramıyordu benim icin en uygun olan yontemi belirledim ve azaltarak bitirmeye karar verdim. Ve bu süreci 2aya yaydim. Önce emzirmeyi gunde 4ten 3e sonra2ye en son sadece öğlen uykusuna gecerken emzirmeye başladim. Bu esnada bizim icin kurtarici olan bir oyun bulduk kayinvalidem bardaklardaki suyu aktarma oyunu oynatmisti ve ben o oyun uzerinden bebegime boş ve dolu kavramlarını öğrettim. Su varsa dolu yoksa boş bardak. Her gün bikmadan bebegim o oyunu oynamak istiyodu bende basinda onunla konusuyordum annede de süt bitecek bu bardak gibi boş olacak. Emmek istedigi zamanlarda süt boş ama opmek sevmek istersen boynumu opebilirsin dedim. Bazen sarildik bazen baska bi oyununun ortasinda kalkip gelip oper geri oyununa dönerdi. Tabi bu esnada hiç aç birakmamaya özen gosterdim ki kriz anı yaşanmasin. Gel zaman git zaman öğlen uykusuna gececegimiz bir gun de annede süt kalmamis boş oglum bugun salincakta sallayim seni dedim ve ninnilerle uyuttum. Ve bir sure evdeki salincakta sallanarak öğle uykusuna gecti krizler olmadi mi oldu ama ona da biberona biraz icecek koyup buradan icebilirsin diye teklif ediyordum. Ogleni de böylece kaldiedik ama acısını gece cikariyordu. Onu da kesmek istedim ama Uzun bi sure ikimiz de hastaydik halsizdik gece rahat etmek için hemen kesemedim. Iyilesince ise sadece gece emmesi kalmisti onu da anlattim annecim srtik süt cok azaldi bitti boş kaldi diye. Ve bu süreç icinde de gercekten süt az gelmeye baslamisti kademeli azaldığı icin de sorun olmadı. Ve son kez emdi en son ona da yetecek kadar süt gelmeyince cildirdi agladi uyumak istemedi bu son sinyaldi bizim icin gercekten sütüm de bu süreçte bitmisti. Oglum süt gercekten bitti artik hic sut kalmadi boş. Bundan sonra başka guzel yiyecekler yiyecegiz dedim o gece baya bi geç yatti tabiri caizse ben uyutmadim uykusuzluktan bayildi ama hep sevdik ve hep anlattik sakinledi ve kendini en son uykuya birakti ve o gece sondu. Artik ayakta sallayarak ya da bazen salincagindq uyuyor. Böylece guvenle bitirdik elhamdülillah. Rabbim herkese guvenle bitirmeyi nasip etsin :)