ulsy123 biraz yeni neslin problemi olabilir bu, benim bebeklerim 14 Aylik olacaklar 20 yi gecik kelimeleri bir kac tane de ikili cümle var anne hadi, baba kalk, kedi gel, mama ham gibi basit cümleler ben bunu bebeklerimin ikiz olmasına ve ikisinin de taleplerini aynı anda karsilayamama bağlıyorum yeni nesil anneler olarak hepimiz bebeklerimizin taleplerini onlar demeden anlıyoruz ve dönüş yapıyoruz hepimiz kitaplar okuyoruz ekrandan uzak tutuyoruz sohbet ediyoruz konuşsun diye uğraşıyoruz ama çocuk gözünü suya cevirse su mu istedin al annecim diye veriyoruz, çocuk mizirdansa o an huyunu bildiğimiz için hemen yemeğini veriyoruz ama mama demesine müsade etmiyoruz, ihhh dese oyuncak, gık dese ay uykusu gelmiş diyoruz çocuklarımızı çok iyi tanıyoruz ama onların kendilerini ifade etmelerine izin vermiyoruz, ben anlamamazliktan geliyorum ve gözlemliyorum bir de biri suyu isterken diğeri bana oyuncak getirirse birini bekletmek zorunda kaldığım için diğeri ağzına lafı getirip söylemek zorunda kaldığını düşünüyorum bu benim şahsi görüşüm tamamen kendi düşüncem çevremde gözlemlediğim kadarıyla