sedbng 8 ayda anlamsiz sesler çıkariyordu 9 aylık iken normalde babıldamalar başlar ozamanda başlamiştı zaten.10 aylik oldugunda bilinçli olarak gel baba ,mama, dede, bye bye gbi kelimeri diyordu çoğaldı gtti bu şekilde kelime sayiları.12 aylikken 10 ciwarı kelime sayısı wardı her ay çogaldi.şuan 19 aylık kelime sayısı ve 2li cmlelerni ben bile blmiyorum cunku çok çoğaldı.8 yada 9.ayda anlamsz sesler ckarablir bababba dedede gbi blincli olmasi gerekmiyor.ama bazi bebekler gercektrn blincli ne oldgnu bilerek diyenlerde var elbet.10 aylik iken bebegimin hepsini blinçli soyledgnden eminim ama.bildiklerni görünce hemen soylerdi.