zynphtn34 Oğlum geçen hafta salı günü tam 15 bucuk aylikken ameliyat oldu. Bir gün once klasik surec olan anestezi ile goruserek kan verdik ertesi gün yatışımız oldu. Oğlumun hafif hipospadias olarak geçiyordu operasyon yaklaşık 3 saat kadar sürdü ama bu süre icinde tabi ki uyanma suresi de vardı. Ilk odaya geldiginde gerçekten cok zordu cünkü genel anestezi yapıldıgı için çok normal olarak hem huzursuzdu hem korkmuştu birde bizim doktorumuz ekstradan kuadral anestezi uyguladı yani belden asagisinda agriyi daha az hissedecegi bir igne. Ilk odaya gelince çok agladi o an icimden dedim ki nerden girdim bu işe ama sonra ilk uykudan uyandiginda 1.5 saat kadar sonra emzirdim biraz daha rahatladi. Bu surecte alti acildigi an aglanaya basliyordu ameliyat sonrasi 1 gün hastanede yattık o 1 gün icinde doktorlarin kontrol muayenelerinde agladi huzursuz hissettigi için. Ameliyat günü biraz daha kendine gelince hastanede yürüttük gezdirdik çünkü bir süre sonra odada da sıkılıyor. Sonda takıldı tabi ki 6 gün sonda kaldı beni en cok korkutan buydu ama bezli bebeklerde inanin surec gozumuzde buyuttugumuz kadar zor degilmis 2 bez yontemi ile devam ettik yani ilk bezi takiyorsunuz yandan sondanin ucu çıkıyor uzerine bir bez daha takiyosunuz sondanin ucu iki bez arasinda kaliyor bide ek olarak pipisini korumasi icin köpük bardaktan kesip koyduk koruyucu kapak görevini gördü.
Eve dondugumuzde çok daha iyi bi haldeydi ertesi gun olmasina ragmen gece de cok rahat uyudu kendini guvende hissettigi için daha mutluydu. Normal evdeki yasantisi ne ise oyle devam etti sadece dusmemesi icin oyuncaklarini cikarmadim yerde hicbir sey birakmadim ki takilip dusmesin diye yanindan hic ayrilmadik koltuga cikmasin tirmanmasin vs diye. Bu surece girecek olanlar icin detaylica yazmak istedim su an iyi ki yaptirdik diyorum çünkü 6 gün bir şekilde geçti ve atlattık. Anne olarak o endişe ve korkuyu cok iyi anliyorum ama akliniza takilan ne var ise yasadigim durumlar cercevesinde anlatmaya calisirim. Tabi ki herkesin süreci ayni olmayabilir ama en azindan tecrube eden biriyle konusmak bile bence biraz da olsa rahatlatiyor. Cok gecmis olsun tüm bebeklerimize şifalar dilerim🙏🏻