Acilinbengeldim ıkınmaktan dolayı anüste ödem oluşmuş olabilir. Umarım hemoroid noktasına gelmez. Ben gebelik hemoroidi oldum ve doğumdan 10 gün sonra ameliyat olmak zorunda kaldım. Normalde de gebelik boyunca da hiç kabızlık yaşamamış olmama rağmen. Ne o acıyı ne ameliyat sonrası acıyı Rabbim kimseye yaşatmasın. Yaşadıklarım nedeniyle bu konuda çokça araştırma yaptım. Sizin asıl probleminiz kabızlık olduğuna göre öncelikle bu sorunu ortadan kaldırmak gerek. Bunun için probiyotik içerikli yiyecek ve içecekler (kefir, yoğurt, prob.saşeler vs), lifli gıdalar, kuru kayısı, ılık su, bol zeytinyağı, en az 3 lt su tüketmenizi tavsiye ederim. Ama hepsinden önemlisi kesinlikle ıkınmamak. Ikındıkça anüste şişlik hatta çatlak oluşacaktır. Ayrıca imkanınız varsa hareket etmek de tuvalete çıkmanızı kolaylaştıracaktır. Tekrar çok geçmiş olsun. Umarım o son noktaya gelmezsiniz.