atarepla kadin vicdan azabi cekiyor, bagirmamasi gerektiginin oda bilincinde zaten. Hemen bakamayacaksaniz dogrumayin demek sizce de cok insafsizca degil mi? Ustelik sizde annesiniz. Onun deneyimledigini deneyimlememis olabilirsiniz ancak bir anne olarak sizinde asla yapmam deyip yaptiginiz, vicdaninizi rahatsiz edecek mutlaka tutum hatalariniz olmustur veya olacaktir. Yolculuk uzun, bu kadar ahkam kesmeyin. Size karsi elestiri getirenlere “o zaman kesin sizde bagiriyorsunuz” diye cok mantiksiz bir yorum gelistirmissiniz. İnsanlar savundugu ya da savunmadigi seyleri mutlaka yasamistir diye bir sey yok. Hani bir soz varya, “aci duyabiliyorsan canlisin, baskasinin acisini duyuyorsan insansin” diye. Bizler tam olarak baskasinin acisini duydugumuz icin size tepki veriyoruz , coxuklarimiza bagirdigimiz icin ya da 6 aylik bebegi umursamadigimiz icin degil. Bebegi dusunuyorsaniz once annesini destekleyinki, kalbi yumusayip daha guzel annelik yapabilsin. Bir anneyi acimasiz sozlerle yargilayarak bebegine destek olamazsiniz. Tam aksi kostek olursunuz. Sayisiz cocuk gelisim kitaplari okudum, her kitapta her yazarin, uzmanin, coxuk gelisimcinin ortak dili, anneleri sakinlestirmek, yaptiklari hatalarin normal olabilecegini bunun ustesinden gelmenin onemli oldugunu yumusak bir soylemle vurgulamakti. Hatta dunya capinda un yapmis coxuk davranis bilimcilrler kendi ebeveynlik hatalarinda bile yer verirler.