Öncelikle geçmiş olsun. Ben ilk 10 gün acıdan çığlık atarak, ağlaya ağlaya emzirdim bebeğimi. Öyle görünürde çatlak, vb de yoktu. Yalnızca kızarıklık ve yanlarda çizgi kadar açılma vardı. M** sol, zeytinyağı, susam yağı, kantaron yağı, lanolinli krem… ne sürdüysem fayda etmedi. 11. gün başka bir problemden dolayı ameliyat olunca 5 gün emziremedim ve o arada biraz iyileşti. Tekrar emzirmeye başlayınca yine yara oldu. Bu sefer silikon uçla emzirmeye başladım, acılar azaldı. Bir yandan g*** tan, b*** ban ve e vit kapsul kullanmaya devam ettim. Emzirme haricinde de kalkan kullandım. Bu şekilde 1 ayın sonunda epey iyileşti. Bu sefer kalkan alerji yapınca gümüş kapağa geçtim, lanolinli krem ve gümüş kapak kullandım. Onun da faydasını gördüm. Ama dediğim gibi ilk yarada emzirmeye ara vermek veya silikon uçla emzirmek dışında hiçbir şey fayda etmedi. Bebeğin silikon uca alışmasının önüne geçmek için ise acının ciddi şekilde azaldığını hissettiğim her seferinde silikon uçsuz emzirdim.
Yenidoğanlarda ağızda pamukçuk çok sık rastlanır bir durumdur. Pamukçuk aslında bir tür mantardır. Bebeğin ağzından annenin memesine geçebilir. Bazen görünürde yara olmasa da mantar nedeniyle de meme ucunda hassasiyet oluşur. Onun çözümü de ılık su ile yıkamak ve karbonatlı suyla hem göğüs ucunu hem de bebeğin ağzını sık sık temizlemek.