Bu sistemin zerre iyi yanı yok. Ve yeni sistem geleli de bir ayı geçti, bugün gelmedi yani.
Yeni sisteme göre adaylar ags ve varsa öabt sınavlarına girecek. 13 temmuz günü önce ags, öğleden sonra da öabt yapılacak.
Agsde tarih, coğrafya, anayasa, sözel yetenek, sayısal yetenek, eğitimin temelleri, Türk milli eğitim sistemi ve mevzuatı yer alıyor.
Her bölümden kendi kontenjanı kadar insan akademiye girecek. Teorik ve uygulamalı sınavlara tabi tutulacak. Tabi bu sınavlarda baraj olayı da var. Ortalama 1 yıl sonra sınavlardaki başarısına göre atanacak. Akademi süresince asgari ücret alacak. Atanınca sözleşmeli öğretmen olarak işe başlayıp maaşı da ona göre düzenlenecek.