biricigiminannesi26 kadındaki yumurta XX kromozomları taşıyor biliyorsunuz. Erkek spermi XY kromozomları taşıyor. X olan yumurta ile X spermi birleşirse bebek kız, y spermi birleşirse bebek erkek oluyor. Erkekteki y kromozomlu spermlerin çok hızlı hareket ettiği ama çabuk öldüğü, x kromozomlu spermlerin ise yavaş hareket ettiği ama uzun süre canlı kaldığı ve daha dayanıklı olduğu söylenir. Bu nedenle Yumurtlama dönemi ve sonrasındaki birliktelikte yumurtaya y kromozomları x ten daha hızlı ulaşacağı için bebeğin erkek olma ihtimali artıyor. Ancak yumurtlamadan 3 gün kadar önce (artık takdir ilahi bence) birliktelik gerçekleşirse hızlı hareket eden y kromozomları henüz döllenecek yumurta olmadığı için herhangi bir yumurta olmadığı için kolay yok olacaklar ama daha dayanıklı x kromozomlu spermler hala kadın üreme organında canlılığını koruduğu için 3.gün yumurtlama gerçekleşip yumurta ortaya çıktığında x kromozomlu sperm tarafından yumurta döllenecek ve bebek kız olacak. Ancak bu yöntemin geçerliliğinin çürütüldüğü söyleniyor.