Sinif177 Dün aniden meme ucumun altından mememin altına doğru ağrı girdi. İlk başta meme ucum yara olacak sandım. Bebeğim emdikçe ağrıyordu. Sonra ellediğimde meme ucumun altı ve mememin altının şiş olduğunu fark ettim. Dokunsam ağrıyordu. Ve o bölge diğer yerlere göre daha sıcak. Bu mastit mi? Bugün doktora gidecektim hatta gittim ama genel cerrahi bugün yokmuş. Mecbur pazartesiye kaldı. Pazartesiye kadar neler yapabilirim? Sabah duşa girdim. Duşta tarakla taradım, saat yönünde masaj yaptım. Çıktım bebeğimi emzirdim sonra buz aküsü koydum ama sadece 10 dk rahatlattı sonra yine şişti. Fikri olan lütfen yardım etsin 🙏
Erenela_ Sinif177 bende mastit oldum bende ateş filan oldu çok kötüydü sık sık banyo yap tarakla tara saat başı sağ göğsünü makinen varsa yoksa dakka başı emzir bebeğini daha başındasın damarlar tıkanıyor içinde süt kaldığı için 2 günde atlatırsin merak etme ama unutma dakka başı ya sağ yada emzir geçiyor boşa doktora gitme antibiyotik veriyor yolluyor
BiricikAilem Sinif177 Sıcak duşa gir, sürekli masaj yap ve mutlaka emzir,sağ. Benim bir ara çok sık oluyordu çok acı çektim 2 güne zor açılıyordu , açılır açılmaz tekrar ediyordu. El süremiyorum acıyor diyip emzirmemezlik yapma daha kötü olur. Geçmiş olsun
akillibidikcgty Sinif177 bebiş emsin , elinle sağ o sırada masajda yap ama bunları sürekli yapki rahatla, ateşten üşüdugumu ve mide bulantısı halsizlik çektiğimi bilirim iki kez oldu hatta. 3 güne anca toparlandim. Ilerlemeden sık sık sağın emzirin
Srnygtkarabnr Sinif177 of yeni dogum yaptıgımda 15 gün kadar savastım antibiyotik tedavisi veriliyo diye doktorada gitmedim salak gibi abartmıyorum göğsüm 130 falan oldu kambur olmustum taş gibiydi bebek ememiyor ufak sagımda yapamıyprum sezeryanla yıkanmakta problem süründüm 20 gün heryere sütler aktı sagıp sagıp döktük sonradan resmen bir bebek büyürdü döktüğümüz sütlerle annecazım geldi de sıcak havlularla sularla sagdık iyice agrı kesiciler içtim sürekli sagdım emzirdim bi yandan duş aldım devamlı yara ucuna lansinoh sisliklerede sıcak su torbası sıcak havlu ve bol bol sagım emzirme yaptım o sekilde kurtldum ama bi 25 gün sürdü dediğim gibi
Derin17 Mastit olabilir beni süründürmüştü🤦🏻♀️ateş de yapıyor. Sağdım sık sık bide soğuk bişeyler koydum mendil falan. Sağarken biri de masaj yapsın çok iyi geliyor benimki 2 günde geçmişti, geçmiş olsun
Sinif177 Erenela_ manuel el pompası var. Bugün bebeğimde aksilik gaz sancısından kucağımdan inmiyor. Sıcak su torbası yaptım. Koyamıyorum bile
Teachermom Sinif177 bende 5 gun once mastit oldum daha oncesinde meme ucum yaraydi sanirim ordan enfeksiyon kapti.ates ve titreme bende de oldu antibiytikle duzeldi.sutun rengi enfeksiyondan dolayi sari olsu ve aci bebek emmek istemedi.birkac kez sicak suda masaj yaptim elimle sagdim.pompa sadece birikwn ondeki sutu cekti.siz o sisen bolgeye masaj yapin sonra oradan meme ucuna dogru sikarak sutu cikarmaya calisin
Sinif177 Derin17 pazartesi günü geçmezse gidicem. Ultrasonla mı bakıyorlar? Bulunduğum ilçe küçük ultrason inşallah vardır.
Teachermom Sinif177 antibiyotik kullandim augmentin 1000 mg gunde 2 kez 12 saat arayla.sizde kullanmalisinizki ordaki iltihap kurusun ayni zaman da ilihapli sutu de cikarmaniz gerrkiyor
Teachermom Sinif177 bende kucuk ilcede yasiyorim saglik ocagina gittim orda antibiyotik yazildi size tavsiyem sizde gidin.zaten genel.cerrah da once antibiyotik yazacaktir eger gecmezse cerrahi islem yapiliyor.beklerseniz ilerler mastit
minnakleblebi Geçmiş olsun. Sizde ateş yoksa ve sütünüz geliyorsa mastit değilsinizdir. Sütünazü sağmayın. Ve sık emzirip her emzirme sonrası mutlaka 10 dk buz koyun. Zilyon kere başına gelmiş biri olarak hep sağıp sıcak su koyardım asla geçmezdi anlık rahatlatırdı. Meğer sağmayıp buz koymam gerekiyormuş
Sinif177 minnakleblebi bende ateş yok. Sütümde geliyor. Ama o bölgeye temas edemiyorum. Ve o bölge daha sıcak
minnakleblebi Sinif177 sürekli buz koyun geçecek. Size yorum yazdıktan sonra benimde oldu. Sertlik var acı var ve sıcak baya. Süt de geliyor. Şimdi emziriyorum bitince buz koyucam. İkimize de geçmiş olsun 😁😁
minnakleblebi Sinif177 bak benimki geçti bilee hem buz koydum hemde mememi iyice inceledim. Mememin ucunda küçük toplu iğnenin tepesi kadar beyazlık vardı. Onu patlatmaya çalıştım patladı içinde süt pıhtısı çıktı o çıkınca memem rahatladı. Sende bi meme ucuna bak öyle bi pıhtı var mı? Tıkanıklıktan oluyor bu genelde. Bebek küçükse yeterince boşaltamıyor bebek büyükse sütün yağı filan tıkıyor bazen. Ben mememin huyunu öğrendim artık çözümlerini ona göre yapıyorum sende bi meme ucuna bak. Meme ucunda beyaz küçücük bişey var mı yoksa sağdığın halde süt aktığı halde geçmiyorsa buz uygulamaya ve sık emzirmeye devam et.
BiricikAilem Sinif177 İlaç almadım ben canım ama çok acılar çektim sabahlara kadar ağladığım günler oldu