Kızlar daha önce de konu açmıştım bununla ilgili ama bazı davranışlar ya artıyor ya da gözüme çok batıyor. Bebeğim güleçtir, anne-babayı ayırt eder kucağımızdan inmez bizi görünce güler gözlerimize bakar sarılır. Oyunları amacına göre oynar. Bizimle oyun oynar göz teması vardır sosyal gülümsemesi vardır. Babıldamaları kelimeleri vardır, kısa yönergeleri alır, topu at, kuşa bak gibi. Baybay alkış yapar, öpücük atar, taklit eder. Emme yapacağımızda memeyi görünce meme diye bağırır mutlu olur. Tehlike algısı vardır masanın altındayken kafasını kaldırırken vs çok dikkatlidir.
Gel gelelim aklıma takılan davranışlar şunlar: ismine çoğunlukla bakmıyor, nadiren dönüp bakar. İşaret ettiğim yere değil elime bakıyor ve gülüyor. Kendisi istediği bir şeyi parmağıyla göstermez. Bu ara kapıları dolapları açıp kapatma gibi davranışlar yapıyor sürekli ve arabaların tekerlekleriyle oynuyor. Bir şey istemediğinde kendini geri atıyor. Bu ara oyun gibi kafasını duvara vuruyor ama temkinli. İşte değişik seslerden çok korkuyor süpürge vs. Dönen şeyler ilgisini çekiyor makine gibi. Yani genel olarak baktığımda olumsuz bir hissim yoktu aslında ama belirtileri okuyunca bazılarını yaptığını düşündüm ve canım sıkıldı. 😔