Merhaba arkadaşlar benim bir kızım var 17 ocakta 2 yaşına girecek kızım hâlâ konuşamıyor ama herşeyi anlıyor beni dinliyor oyun kurabiliyor inek kuzu köpek kedi arı kuş seslerini söylüyor bana anne demek yerine nenne diyor onuda bilinçli söylediğinden pek emin değilim gel yerine deee diyerek eliyle çağırıyor baba anne dede demiyor bu hafta bu ne demeyi öğrendi sadece o kadar heyecanlandım ki ilk kelimesi resmen bu ne demek oldu çalışan bir anneyim çocuğum kayınvalidemle annem arasında yer gide gele büyüyor aslında bende eve geldiğimde evi topla yemek yap çamaşırları hallet vs diğer işler derken yeri geldi çok TV açtım ve resmen odaklanıp çiti çıkmadan izlerdi çünkü benimde sabrım bi yere kadar yetiyor ve dinlenmek istediğimde çocuğa tv açıyordum bi yandan da vicdanım sızlıyor neyse 1 aydir tvyi kisitladık kimi günler hiç açmadık cırt cırtlı kitaplar etkinlik kitaplari aldım onlarla ve oyuncaklarıyla vakit geçirdik hep ve bütün herşeyi anlayıp yapabiliyor hayvanları farklı renkleri yerlerine yerleştiriyor göz teması var ismine seslenince bazen bakıyor bazen bakmıyor aciktiginda mama diyor benim elimden tutup bisey gostermek isteyince gosteriyor benim derdim konuşmaması bunlari yapabiliyoken neden konuşmuyor insanın aklına ister istemez otizm mi acaba sorusu geliyor sizce ne yapmalıyım?