Benim bebeğim 4 aylık, ast alt ve afp değeri yüksek. Bu değerler karaciğer enzimleri ile alakalı. 2. aydan beri kontrole gidiyoruz. Ast alt değerleri eğer antibiyotik vs kullanılmışsa, emziren anne bitkisel ürün kullanımında bulunmuşsa bile yükselebilirmiş. Tahlillerden hemen önce aşı olmuşsa da yüksek çıkabiliyormuş. Bunlar iyi ihtimaller. Diğer ihtimaller safra kesesi yolunda tıkanıklık olması durumu. Doktorunuz ultrason isteyecektir. Biz 2 aydır ilaç kullanıyoruz. Ast alt değerlerinde düşüş var (300lerden 170lere düştü) ama afp değeri 1700lerde çıkıyor. Metabolizma hastalıkları uzmanı görmesi gerekiyor dediler. Altta yatan nedeni bulmaya çalışıyorlar. Muhtemelen metabolik bir hastalığı olabilirmiş. Takipteyiz.