Mervil Kızlar kızım 3 yaşında ve yurtdışında tek başıma büyüttüm. Açıkçası ben ikinci çocuk istemiyorum diyip konuyu kapatmıştım. Hem kızım çok zor bir bebeklik geçirdi hala da zor bir çocuk hem de ikinciye bakacak halimin olmadığınu düşünüyorum. Ama kızımın bir kardeşi olsun da istiyorum eşim de çok istiyor bebek. Tabi ki sırf kardeşi olsun diye çocuk yapmayı da doğru bulmuyorum bazen diyorum yeni bir bebek kokusu olsa özledim diye ama eski günler gelince aklıma vazgeçiyorum. Bana zorlukları kolaylıkları bilmiyorum 2 çocuklu hayatı biraz anlatır mısınız? 29 yaşındayım vakit daralıyor aralarında çok büyük yaş farkı olsun istemiyorum gün geçtikçe çocuk fikrinden de uzaklaşıyorum neyse kafam karışık siz beni anladınız 🌸
Sat_123 Mervil benim oğlumda 3.5 yaşında çok zor bebek ve şuan. Daha da zor anlamadım yani galiba ben tek çocuklu anneyim😂😂
minervadefne Mervil orda kreşe ne zaman gidiyorlar bilmiyorum ama o zamana denk gelse hiç değilse biraz daha rahat olur diye düşünüyorum biri 6 yaşında diğeri 6 aylık 2 kızım var yardım edecek kimse yok bir eşim işte oda evde olursa işten vakit kaldıkça. Zor yani kolay diyemem ama iyi ki doğurmuşum ben tek çocuğum açıkçası zorluğunu çok yaşadım kardeşi olsun istedim. Birde bence 2. Ler daha farklı oluyor ilkinde sudan çıkmış balık gibi oluyor insan ne zaman uykusu düzelir ek gıdası bilmem neyi bilemedikçe stres oluyor ama bunda geçeceğini ve hızlı büyüyeceğini bildiğim için daha sakinim diyebilirim. Ama en önemlisi sizin hazır hissetmeniz. Çok zorlandım yani mesela küçüğü 2 de uyandı şimdi sakinleşti ve uyudu uyku sıfır diğerinin okulu kursu derken kafam patlayacak sanki ama biliyorum ki geçecek ☺️
nurcan355 Mervil aman bacim ben hic dusunemiyorum 8 aylik bebegim 2 gundur mahvetti beni saat 4 oldu daha gozumuze uyku girmedi
alpik3461 Mervil bence okul zamanı yapın çünkü kıskançlık süresini bi türlü aşamıyorlar en azından okul zamanı anlayışlı oluyorlar nisan da oğlum 3 yaşına gircek 5 aylık kızım var psikolojik olarak oğlum çok yıprandı dışardaki çocuklara ilgili kardeşi doğduğunda sever diyordum ama öyle olmadı çok kişide aynı bnm gibi muzdarip birbirlerini çok seviyorlar uyandığında direk kardeşini soruyor çokta seviyor ama içi içini yiyor anlıyorum kısa zamanda bu konudan dolayı pedagog mu ne ona götürcem 5 ay boyunca ne yaşadığımı bi Allah bi ben bilirim vala hatta içine kapanmasın kendini kötü hissetmesin diye annem dünyaları serdi önüne hergün gezdirdi istediği şeyleri aldı ama mlsfki aşamadı kendi saçını çekip yerdi kıskançlık tan kendine bunı yapardı dışkısını temizlerken çok zor çıkarıyordum vala şuan yeni yeni alışmaya başladı kardeşine yalana gerek yok oğlumun böyle kötü olcağını bilseydim ilerki zamanda yapardım ben yine geçte olsa atlattım ama başkalarında uzun süre tramva olarak kalıyor. Ne zaman anlarsa kızçeniz ozaman yapın derim bizim isteyip istemememiz önemli değil çocuklarımız bunlara hazırmı bu önemli bence bu program da hemen hemen %30 anneler pedegoga gidiyordur bu konudan ötürü
Mervil minervadefne ahh çok haklısın 4 yaşında başlayacak kreşe ama zor olcak biliyorum işte önümde 2 çocuklu örnek yok o yüzden neler olur tam kestiremiyorum şimdilik annelerin paylaşımlarını okuyacağım 🌸
Mervil nurcan355 inanır mısın ben de o aylarda hatta 3 yaşına girene kadar tövbe dedim şimdi işte öyle bir fikir geldi de tecrübeleri dinlemek istedim 🌸
Mervil alpik3461 haklısın bu konuda önemli başkasının çocuğuna bile ilgi göstermemden rahatsız oluyor
haydii alpik3461 3 yaş ve 8 gunluk anneyim okadr zorlanıyorum kiiiiiiiiiiiii Allahim çocuğum huyu suyu değişti bilseydim ahhhhhh ah napcam ben yardım edermsiin şuan sarılık var bebekte filulll meme de ya Ateş basıp strese giriyorum ben
Ayselisali Mervil Kendinize soracağınız en önemli soru bence ben ıkı çocuğa bakabilecek güçte miyim ona sabırla ilgiyle bakabilecek miyim tek az ıkı çok derler artık sorumluluklarınızda artıyor çocuk tek kalmasın dıye çocuk yapılmaz yaşım geçiyor dıyede yapılmaz onu bu dünyaya getirdiğim zaman güzelce bakabilecek sorumlulukta olur muyum ya da bakabilecek miyim sorularına cevap Bulduktan sonra yapılır iyi Düşünmek önemli umarım hayırlısı olur
Feyzam919 Mervil benim oglum da 3 yasinda, kizim 14 gunluk, simdilik zor tabiki ama zamanla herseyin oturacagini dusunuyorum, ben de sizin gibi 29 yasindayim fransada yasiyorum, 2. Cocuk fikri aklinizdan geciyosa ertelemeyin bence
alpik3461 Mervil çok zor süreç benm ki dışardakilere iyi yine ama seninki ondan bile rahatsız oluyormuş eve gelse demekki bnmkinden kötü olur hiç önünü alamazsın bizim mesela kıskanmasın diye hep ilgimiz onun üzerine ama yinede bu yeterli olmuyor 5 ay oldu eşim kolayına kızını kucağına alamaz aldığı an surat yapar başka odaya gider
minervadefne Mervil en doğru zamanda olur inşallah gerçekten çok zor hele o lohusa zamanı.. ama geçiyor inşallah gönlünüze göre olsun💕
Samyeli008 Mervil Benim kızım da 3 yaşında ve tıpkı anlattığınız gibi durum. Şu an bu saatte ayağımda sallıyorum hala artık uykudan nefret ettim yani. Ama bir kardeşi de olsun istiyorum. Bu çok zor bir karar gerçekten bizim için
oak00 Mervil oğlum 3 yaşında ve 2 aylık oğlum var benimde. Allah var ilk çocuğumda asla ama asla sorun yaşamadım ama doğum yaptım ayrı bir sendroma girdi kardeş kıskançlığı değil kreşteki arkadaşlarıda aynı durumdaymış. Çok az o zorluyor ama onun dışında herşey yolunda yaş aralığı fazla olmadığı için daha rahatım uykusuzluk yormuyor pek fazla. İnanın özlediğiniz kokuya değiyor ama tabi sizin süreç nasıl gider mental sağlığınız nasıl etkilenir ölçüp tartın ama emin olun tüm zorluklar geçiyor elbet
berens Kızım 3 yaşında bende bugün test yaptırdım bir hafta gecikti adetim acaba dedim ama negatif çıktı ve kızımla konuştum anne bebişin olsun balon ben abla olacağım artık dedi şuan o kadar kararsızım ki bende inanın benim kızımin da çok zor geçmişti bebekligi ve şuan bende çok kararsızım hakkımızda hayırlısı olsun artık 🤲🏻❤️
oak00 Mervil elbette çok yorar inanın. Bizde şükür o durum yaşanmadı hamileyken alıştırdım karnımı okşayıp kardeşim diye öpe öpe uyuyordu. Doğumdan sonra elbet bikaç kere bakışlarından sezdik ama ona daha fazla odaklandık ilgilendik oda kardeşine daha sıcak oldu şükür günler bu güzelliklerle geçiyor ☺