Öncelikle telaş etmemek ki ilk ateşte hep edilir telaş nereden bildiğimi sormayın 😀
İkincisi ateşi ne ile ve nereden ölçtüğünüze bağlı olarak ateşin yüksekliği vb değişir.
Makat: normal değer 36.7-37.9
Yüksek değer:38 üstü
Koltuk altı: normal değer 35,7-37.8
YÜKSEK DEĞER 37.9
Kulak için normal değer 35,7-37,8
37,9 üstü yüksek değer
Alın normal değer 36,6-37,8
Yüksek değer:37,9
Bunlar değerler, ateşin mantığında sıcak yerleri serin soğuk yerleri ılık tutmak vardır. Bu da nasıl olur mesela bebek ateşlenince ayakları soğuk olur çorap giydirilebilir ama soğuk suyla bezle direkt asla temas ettirilmez havale yapabilir. Ilık suyla duş aldırıp evinizin derecesine göre ince zıbın ve taytla bekletebilirsiniz uyurken üstünü sadece ince bir müslinle beline kadar örtebilirsiniz o da kış mevsimindeyiz diye. Ateş yüksek ateşse bebeğin kilosunun yarısı kadar doktorun önerdiği calpol gibi vb ateş düşürücü verilir. Mesela bebek 6 kilo 3 cc şırınga ile çekip vereceksiniz. Ateşini 2,3 saatre bir ölçeceksiniz ve uyumayacaksınız. Dirençli ateşi varsa havale geçmişi vb yoksa doktor ona göre bir ilaç veriyor yazmak doğru olmaz çünkü bebeğinizi tanımıyorum. Emziriyorsunuz da bolca emzirmek ama sıcaklık artacağı için mümkünse müsait bir odada sizin de onun da üstü ince olsun