Merhaba,
3 ay 2 günlük bal yanaklı bir kız bebek annesiyim Allah’a şükür 🫶🏼
Foruma her girdiğimde emzirme konusunda çeşitli linçlere denk geldiğim için böyle bir başlık açmak istedim.
Doğum sonrası acılar, lohusalık, uykusuzluk, alışamama… Yoğunlukları farklı olsa da hemen hemen hepimizin başından geçen şeyler.
Kendi emzirme hikayemi paylaşacak olursam: 👇🏼
İlk 1 hafta bebeğim memeyi hiç emmek istemiyordu, belki de ememiyordu şişkinlikten ve acıktığında da aşırı sabırsızlandığı için sürekli ağlıyordu. Ve tabii ben de ne yapacağımı şaşırıyordum telaştan. İlk hafta gelen kolostrum sütünün önemini bildiğim için sağıp biberonla verdik bir şekilde. Mama desteği de yaptık ki sarılığımız olmasın ve şükür 8 sarılık değeri ile atlattık bu süreci.
Bu 1 haftalık sürecin ardından;
Sürekli anlamsız bir şekilde size yöneltilen o soru: “Emziriyor musun?” 🤷🏼♀️ Sanki emzirmiyorsanız, kendi memesine tutacakmışçasına.. İlk 1 ay bebeğimi doyurmak inanılmaz stresli bir olaydı. Yetememe, aç kalacakmış hissi vs. derken bebeğim memeyi tutmaya başladı yavaş yavaş ama sağımlarımdan gelen sütten ve bebeğimin emdikten sonra ağlamalarından anladığım kadarıyla sütüm azdı. Ve onu “Onu ye bunu ye, şunu iç, Solgar Takviye, hamile çayı, ücretli süt artırma danışmanı ile çalış, 2 saatte bir sağım yap vs….” derken artık gerçekten bunaldım ve takviye olarak verdiğim mamanın bir zehir olmadığı düşüncesiyle önce bir kafamı rahatlatarak stresi bir kenara bıraktım. Ve o günden sonra anneliğin keyifli bir şey olduğu ile tanıştım aslında! 😍
Nasıl besleniyoruz derseniz;
Her acıktığında önce mememi veriyorum, emiyor 10-15 dakika kadar. Ha süt geliyor gelmiyor, geliyorsa kaç ml geliyor vs. bu gibi düşüncelerle kendimi boğmadan tensel temasımızı hep yapıyoruz. Ardından da mama takviyesi ile kızımın doyduğundan emin oluyorum. Ve şu an 3 aylık, 6.300 kg 💪🏼
Ve açıkçası -gene bir linç gelir buraya mutlaka- 6. aydan sonra baktım ek gıdalar ile arası iyi, kilosu güzel ilerliyor emzirmeyi de bırakmayı düşünüyorum.
Yani demem o ki; “ay sütüm az, yetemiyorum, sürekli onu bunu yapmalıyım daha iyi bir anne olmak için” gibi düşüncelerle kendinizi bunaltmayın sevgili anneler 🫶🏼 Çocuğunuzun önce kendine iyi gelen bir anneye ihtiyacı var ki, sonra ona iyi gelesiniz! ✨
Sizlerin de bu konudaki düşüncelerinizi ve hikayenizi merakla bekliyor olacağım.