teachermom5 Bebeğiniz kaç aylık?kesik kesik kusma genel de ilk 4 ay içinde olur.Fiskirir tarz da yada gün içinde en az 4-5 kez normal olarak az az sık sık kusma oluyorsa refludur.Kolik sancısı aslında iki çeşit biri mide gazı diğeri bağırsak gazı.En sıkıntılı olan mide gazıdir reflü varsa bu görünür.Bagirsak gazı da kabizken ortaya çıkar.Anne sütü yada mama hazmı ilk 6 ay için bebeği zorlar.Ek gıda zamanında da anne sütü-mama harici besinleri mide de alışma süresi yaratacağından yine hazımsızlık sonucu gaz ve kabızlık olabilir.Kolik bebekleri,banyo,kol üstüne yatirmak,bacak egzersizleri ve kucakta dik tutup sizin hafif hafif sallanmaniz da onu rahatlatir.Anne karnında yatar gibi kendini buzuyorsa koliktir.