mavi176_ Evet burundan beslendi uzunca bir süre.Tanisi konana kadar perişan oldu oğlum bizde dahil.Hacettepeye gidip gastroenteroloji bölümü endoskopi kolonoskopi yaptı ve crohn isimli bir barsak hastalığı tanısı kondu tedaviye başladık çok şükür sonrasında toparladı.Yani sizi üzmek istemem tabi ama altta yatan bir sebep vardır mutlaka bu kadar kilosunun düşük olması normal değil.Belki basit bir şeydir.O yüzden ertelemeden iyi bir doktora görünün.Cocuklarin bu dönemler beslenme ve kilo alma dönemleri.Bu dönemleri sağlıklı geçiren çocuk diğer becerilerde de sorun yaşamıyor.Ama canıyla cebelessip aç kalan ya da yeterli kiloyu alamayan çocuk başka beceriler edinmekle uğraşmıyor yani beyin yapısı öyle önce sağlıklı olmalıyız ki sonrasında yürüme konuşma gibi beceriler kazanalım.Daha çok küçükmüş bebeğiniz bu becerilerin zamanı gelmeden suanki sorununz için çözüm bulmak için elinizden geleni yapın.Beni lütfen yanlış anlamayın.Sadece aynı surecyen geçmiş biri olarak bu olaylarin birbiri ile bağlantılı olduğunu tecrübe ettim.Biz küçüklükten beri doktorlara götürüyorduk.Ama alanı olan işin ehli bir doktora gelene kadar epey zaman kaybetmiştik.Yani hep yanlış yonlendirmelerle çocuğumun gelişimi çok geride kaldı her anlamda Geç yürüdü, konuşması hala geride.Suanki doktorlarımız bu gelişim geriliğini uzunca bir süre hastalıkla uğraşmış olmasına bağlıyor.Mesela sizin karnınız agrisa biri gelip hadi gel koşalım derse yaprmisiniz ugrasmazsiniz bile canm burnumda dersiniz.O yüzden de bu çocuğun canı burnundaymis tabiki çevresel faktörlere kendini kapatmış enerjisini hastalık ile baş etmeye çalışmakta harcamış.O yüzdenn de geri kalması normal dediler konuşma yürüme için.Size niye uzun uzun yazdım.Zamana bırakılırsa bu seferde sürekli diğer becerileri kafaniza takacaksiniz.Yani kilosu düzelir bakarsınız ki yürüme trenini kacirmissiniz.Bu yolculuk yorucu.En kısa yoldan ulaşmanın yollari aranmalı.Tavsiyem imkanınız var ise Hacettepeye götürün.Nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama her konuda her anlamda eşi benzeri olmayan bir hastane.Tez zamanda güzel haberler alırsınız inşallah.