bilinmeyen123 benim oğlum da anlattığınız gibi genel olarak. Ama oğlum farklı olarak yabancılık çekmez pek. Çok aşırı hareketli bir çocuk. İsmine 10 kez cagirdiginda 5 kez bakıyor mu gün içinde dedi. Hatta dikkat dağınıklığı, hiperaktivite bozukluğu yaşayan çocuklarda 10 da 3 bile olabilir dedi. Yukarıda yazdığım 5 belirtiyi saydı. Bunlar varsa korkma hiç dedi. Kendi araştırmalarim sonucunda da öğrendiğim birkac bilgi var. Mesela etrafında döndükten sonra çocugun başının dönmesi gerekiyormuş. Otizmliler çok senkronize dönüp baş dönmesi yaşamazlarmış öyle. Yeğenim otizmli mesela semazen gibi dönerdi ama başı dönmezdi hiç. O zamanlarda ablamın gittiği doktor da ‘ sağır olabileceğinden şüphe ettin mi hiç’ diye sormuş mesela. Biz diyoruz ya işte çağırdık bakmadı. Bizimkiler umursamıyor bence biz test etmek amaçlı sürekli cagirdigimiz için. Otizm de çocuk duymuyor mu acaba dermişsin yani öyle bı isme bakmamakmiş. Mesela yeğenim otururken ablam sessizce arkadan yaklaşır, ismini çagirirdi normal ses tonunda, yeğenim yine bakmazdi. Acaba duymuyor mu diye işitme testine girmişti. Yanlışım varsa düzeltsin tecrübeli olan annelerimiz. Ama yegenimden örnek vereyim yine, kendi halinde, hareketli bir bebekti o da. Evde annesinin peşinde dolaşmazdi mesela. Kendi kendine bişeye takilir uzunca süre oynardı öyle.