Syds öncelikle çok geçmiş olsun. 6 ay önce babama karaciğer kanseri teşhisi konuldu. Biyopsiye göre Kötü huyluydu. Şans eseri öğrendik ve 4.evreydi. Kanser öyküsü vardı babamin maalesef. Bundan 4 sene önce babam kolon kanseriydi ameliyat oldu oradan metastaz (sıçrama) yapmış ve kendini yeni gösterdi. Oysaki 4 yıl icinde 3 ayda bir, 6 ayda bir vs kontrolleri olurdu kendisini hic göstermedi. 4.evre olmasina ragmen hicbir rahatsizlik gibi belirti de yoktu sinsi sinsi ilerlemiş birden.. Bize yakın il olan Samsun egitim arastirma hastanesine gittik orada o bölgeye ablasyon (yakma işlemi) uygulandı. İlk cerraha randevu almistik ameliyatlik mi yoksa yakma işlemlik mi diye baktılar yakma işlemine karar verdiler. Yakma işlemini de kisacasi anlatmam gerekirse kitle/kanser olsn bölgeye uzun ince bir şırınga iğne gibi bir sey ile o bölgeye girip bir sey enjekte ediyorlar. Artık orayı kurutuyor mu donduruyor mu kücüktüyor mu tam bilgim yok acikcasi. 15 dklik bir işlem. Tabi nasil bir tedavi izlenecegi sizin doktorunuz daha iyi karar verir olan bölgeye göre cm’ine göre degisir muhtemelen. Daha sonra 6 aylık (2 haftada bir yani toplam 12 seans) kemoterapi gördü. Daha yeni güzel haberlerimizi aldık kemoterapi bitti ve yakma işlemi güzel tutmuş 3 ay sonra kontrolu var şuan o bölgeyi kontrol altına aldılar. Siz de güzel haberler alırsınız inşallah dualarim sizinle 🤲🏻 bu arada kemoterapi konusunda cok kararsizdik kimisi kemoterapi daha kotu yapiyor derken kimisi kemoterapisiz iyilesemedim dedi. Almasaydi keske alsaydi tedavi görmüş olurdu dememek için kemoterapi almayi secti babam. Bu arada 4.evre olmasina ragmen kemoterapide saç sakal biyik dökülmesi zayiflama vs olmasi. Verilen ilac, yaş faktörü, kanserin oldugu yer buyuklugu evresi vs ilacin dozunu degistirdigi için verilen kemoterapi döküntü yapmadi. Doktorumuz da cok iyiydi. İlk gittigimiz doktor gercekten cok kotuydu yani işinde iyiydi ama babam durumum kotu mu diye sordugunda “E HERALDE KÖTÜÜ” diye sert bir tepki verip gecelerce bizi uykusuz birakmisti. Samsunda gittigimiz doktor gayet guleryuzlu ilgili ve moral aşılayan biriydi. 4.evre olmasina ragmen çok olumlu konusarak bizi rahatlatmisti. Moralin ne kadar önemli olduğunu o an daha iyi anlamistik. Tekrardan acil şifalar diliyorum ♥️