pogacayanaginannesi 40 çıkarma taa Göktürklerden günümüze kalmış bir gelenekmiş aslında. Tatlı bir anı olsun diye yaptım bende.
Bizim gelenegimizde tuzlarlar bebeği 40 banyosu yapılırken ama ben tuzlama istemedim.
-40 tane taş topladık önceden güzel beyaz taşlar buldum (onları bi sure suda beklettim kaynattım filan ne olur ne olmaz)
-Gül yaprakları ve karanfil koyulur suyune güzel koksun diye
-Altın ve gümüş attık suya (alyansımı ve yadigar bir yüzüğümü attım)
-Küvetinin yanına pirinç para un yumurta filan koyup fotoğraflar cektim.
Bu suyla “sular aşağı Aras yukarı, yücelsin yükselsin sağlıklı adam olsun” gibi dualarla,40 tas suyla annem yıkadı. Sonra bende duşa girip abdest alıp kalan sudan kendime döktüm. İkimizde yeni kıyafetlerimizi giyip fotoğraf filan çekildik. Tatlı bir anı olarak kaldı bizim için