ngp yenidogan döneminden beri ben zaten şüpheleniyordum, Ama hiçbir kızımın doktoru ve hemşiresi bunu ciddiye almadı. Yenidogan normal dendi. en son 5. ayında ek gıdaya geçtik doktor tavsiyesi ile ve yoğurt yedikten sonra tepkimeler oluştu. özellikle çene bölgesine egzama ve popoda pişik, ishal, mukuslu kaka şeklinde belirti gösterdi ve bir de aşırı şiddeti kusma. doktora danıştım tekrardan, Doktor süt proteini alerjisinden şüphelendi. Bu nedenle mamasını değiştirdik ve alerjik mama kullanmaya başladık ve süt ürünlerini tamamen kullanımı kaldırdık. kızım da bütün belirtiler yani Yenidoğan döneminden beri oluşan tüm belirtiler ortadan kalktı Ara ara da tadimlar yaptık Ama hiçbir zaman başarılı olamadık.
En son kızım 28 aylıkken Doktor teste yönlendirdi bizi süt alerjisinin olduğu kanıtlandı bir nevi Çünkü bu zamana kadar test yapmayı reddettiler bana bir liste verdi O listeyi basamak basamak uygulamamı istedi ilk başta tereyağı ile açmamı istedim mesela Ama kızım da hemen belirti oluştu popoda pişik ishal ve hemen kestik yeniden diyete başladı kızım yazın ailemin yanına gittiğimde orada bir alerji doktoruyla tanıştım ve tekrardan kızıma testler yapıldı muayene edildi ve klinikte kızıma yüklemeler yapıldı ilk başta sütlü kek le açıldı diyet ve Bir sonraki aşamada yoğurt verildi ikisini de ilk başta hafif bir belirti verse de doktor kakada kan gelene kadar devam edeceğimizi ya da ağrıdan kıvranana kadar devam edeceğimizi söyledi ama bunların hiçbirini yaşamadık ve şu an fırınlanmış ürünleri ( sut, krema, tyagi.) en az 180 derecede ve 20 dakikada pişmiş ürünler tuketebilir duruma geldi. Ama hala kaşıntı, sivilce ve hassasiyet var, tam anlamıyla geçmedi.