Tecrübeli anneler merhaba. Aslinda çok fazla soru isaretlerim var fakat bi konuda nasıl yol izlemeliyim bilgili kişilerden yardım rica ediyorum.
Konu ek gıda süreci. Kızım düzeltilmiş 9 buçuk takvim yaşı 11 aylık. Mama artı ek gıda ilerliyoruz. Düzenimi anlatmaya calisicam. Sabahları en geç 6 buçuk gibi uyanır 90 cc mama içer. 8 buçuk gibi kahvaltı yaparız birlikte yediği çeyrek yumurta beyazı 1 adet zeytin 1 tatlı kaşığı kadar peynir. Asla fazlasını yemez. Yumurtayı farklı formlarda denerim ama gene yediği miktar hiç bi zaman değişmedi. 9 gibi 90 cc mama içer ilk uykusuna yatar. Uyandiktandan sonra 10 buçuk 11 civari meyve yaparım yer. 12 buçuk 1 civarı 90 cc mama ve 2. Uykuya yatar. Mamadan 2 buçuk 3 saat sonrasında öğlen yemeği yediririm. Yediği miktar en fazla 1 kase kadar ama her zaman da bitirmez. Yemekten 1 buçuk saat sonrası gibi kek pankek vs gibi şeyler hazırlar kendi kendine yemesine oynamasına izin veririm. Aksam ustu 5 civarında 90 cc mama ve 3. Uykuya geçiş yapar. ( bu aydaki bebekler 2 yada tek uyku yapıyorlar fakat kızım çok az uyuduğu için 3 Uykuya ihtiyaç duyuyor) akşam 7 gibi yemek yer az corba biraz yoğurt. 9 civarı mama içer ve gece uykusuna yatırırım. Simdi benim canımı sıkan durum şu. Ben gündüz bu mama işini nasıl azalticam ek gıdayı yeteri kadar yemiyor. Yediği zamanlarda da gene mama olmadan doygunluk hissetmiyor. Mamayi içme sıklığını nasıl düşürürüm. Bunun belli zamanı miktarı varmi. Siz nasıl yaptınız. Sanki yanlış yapıyorum hissiyatına kapılıyorum hergun. Birde sürekli önüme “ … aylık bebeğim 1 günde ne kadar yedi ” diye videolar çıkıyor ve ister istemez yanlış yoldayım düşüncesi beynimi kemiriyor. O videolardaki kadar yemiyor ve mama olmadan uykuya geçiş yapmıyor. Büyüdükçe mamaya bağımlılık yasamasindan korkuyorum. Lütfen bana yolu yordami anlatın. 😞