leylamama .
Benimde ikizlerim iki aylık olacak bir haftaya. İlk zamanlar en büyük sorunum beslenmeydi. Erken doğdukları için emme refleksi hiç yoktu kızımın oğlum da emiyordu ama yetmiyordu. Sürekli sağıp vermeye çalıştım. İlk başlarda 30-60 cc arası sütüm geliyordu. Ama yetmiyordu. Mamayla takviye ediyordum. Bir süre sonra sağdığım süt hiç yetmemeye başladı. Zaten günümün çoğu priz başında süt sağmakla geçiyordu ve bu beni aşırı yoruyordu. Çevremdekiler illa anne sütü alsın çocuklar dedikleri için iyice kafama taktım. Mama verince sanki zehir veriyormuşum gibi geliyordu. Şuan günde bir ya da iki öğün kızıma 90-100 cc süt sağıp veriyorum. Oğlumu da bir iki kez emziriyorum. Bazen bunu bile yapamıyorum. Tamamen mama destekli gidiyorum. Önceki gibi takmıyorum kafama. Az da olsa anne sütü alıyorlar. Ben phılıps aventin biberonunu aldım. Akışı çok yavaştı, ucunu da biraz deldim. Meme reddi olmadı oğlumda. Ve eller serbest süt sağma pompası aldım. Kesinlikle tavsiye ederim. İş yaparken takıyorum kendiliğinden sütü sağıyor. ikiz annesiyseniz bu sorunlar çok normal. Kendi düzeninizi kendiniz kurmaya çalışın. Sütünüz zamanla artacaktır. Lohusalık psikolojisiyle canınızı sıkmayın. Doymuyorsa mama verin sarılık olmasından ya da aç kalmasından iyidir.