pimpiriklianne43 24,5 aylık kızım var. Topukta biotinidaz eksikliği çıktığını söylediklerinde eşimle ağlamaktan berbat hale gelmiştik. Bulunduğumuz şehirde yoktu metabolizma, biz de ege üniversitesine gittik. Dediğiniz şekilde kanlar, idrar falan alındı. Genetikte eşimle benden de alındı. Çünkü en az bir ebeveynde muhakkak oluyormuş da çocuğa öyle geçiyormuş. Ya da en az bir ebeveyn en azından taşıyıcıymış. Bizde meğer ikimizde de biotinidaz eksikliği varmış. Ve şu an 30 yaşında sapasağlam insanlarız.
Defalarca farklı doktorların da söylediğine göre bu bir hastalıksa başa gelebilecek en güzel hastalıkmış çünkü sadece bir vitamin eksikliğiymiş, hastalık bile sayılmazmış. Kızım topuk kanı sonrası gittiğimiz ilk kontrolden beri bioak 5mg kullanıyor ve çok şükür çok da sağlıklı. 3 ayda bir kontrol oluyordu, 6 aya çıktı. Hatta doktor bize de yazdı, biz de aklımıza geldikçe kullanıyoruz. Tabi şimdi rahat anlattığıma bakmayın, bu kafaya ulaşana kadar az ağlamadık, az endişelenmedik. Sonradan tanıdığımız bir aile hekiminin çocukları 15-17 yaşında ve onlarda da var, onlar da çok da sağlıklı.
Yani kendinizi harap etmeyin, doktora gidince daha kötü şeyler duymayacağınıza da emin olun. Çok şükür çözümsüz bir şey değil. Sadece vücudunda biotin üretimi yok ve dışarıdan her gün takviyesini alacak o kadar.