nursenashn mamayı kesin onu yapın bunu yapın diyenlere kulak asmayın. Her emzirmenin arkasından mama teklif edebilirsiniz bu şekilde giderseniz zaten bebeğiniz kendisi mamayı azaltacak ve sonunda bırakacaktır. Emzirirken iki memeyi de 15-20 şer dk olacak sekilde verin. Memeler arasında gaz cıkarın ve bitince de mutlaka gazını cıkarın yatırın uyusun. İstediği zaman yine emzirebilirisiniz ama daha çok küçük olduğu için 1-2 saati geçirmeyin. Geceleri en cok 2 saatte bir emzirin alarm kurabilirsiniz süreyi geçirmemeye calısın. 3. Aya kadar bu sekilde emdi bebeğim, sonra 3 saate uzattı. Dediğim gibi her meme sonrası teklif ettiğiniz mamayı sütünüz arttıkca kendisi bırakacak. Aniden keserseniz burda cok yazarsınız sütüm yetmedi bebeğim aç kaldı diye ya da aralıksız emzirmeye kalkarsanız yine burda cok yazarsınız 3. Aydan sonra memede uyuyor hiçbir iş yapamıyorum tuvalete bile gidemiyorum bırakınca uyanıyor demeye. Nasıl başlarsa öyle gider. Sonra avm köşelerinde kocaman cocuklarını emzirip uyutmaya çalışıyor insanlar ve hiç rahat edemiyorlar maalesef. Ve ayrıca emzirme eğitimi aldım ben, ilk kural asla memede uyumasına izin vermeyin aktif emdiği sürece memede duracak, emmeyi bitirince uyuyacak. Emzik verdim çene kasları güçlendi emme süresini kısalttı ve doymaya başladı. Eğer memede sadece ağzını oynatıyor yutmuyorsa beslenmiyor demektir. Bunlara dikkat ederseniz tüm gün memede tutmazsınız