Okulöncesi öğretmeniyim. 32 yaşındayım. kızım 13 aylık. İleride yaş geçince başka çocuk düşünmem diye düşünüyorum. o yüzden acaba bir çocuk daha olmalı mı diye düşünüyorum.
Aylık gelirimiz izinde olduğum için 50bin civarı. Evimiz arabamız var. Çalıştığımda iki öğretmen maaşı olacak. Kendi arabam yok. Çalışırsam seneye kreş masrafı olacak. Hazır izindeyken olmalı mı yoksa tek çocuk da kalmalı mı gündemim bu. Sizlerde artılara eksilere ekleme yapar mısınız?
Artıları:
Kalabalık geniş aile
Kardeş duygusu
Anne baba hastalanınca, ölünce
manevi destek
Pedagojik eğitimim var
İkisi birden büyüdüğünde 40 lara gelince iyi ki yaptım hissi?
Eksileri:
Maddi kısıtlama hem kendi hem kızımın bakımından
Özel okul imkansız
Kurs vs gibi hobi giderleri kısıtlanır
Gezmek zorlaşır birinin çişi gelir birinin karnı acıkır
Daha saldım çayıra olur beslenme disiplin yönünden vs
Gelecek güvencesi azalır
Bütün vakit çocuklara adanır( dersi, banyosu yemesi vs)
İş hayatında zorluk yorgunluk
Pişmanlık??
Çocuk sevmenin doya doya tadını çıkaramamak hır gür içinde zamanıb geçmesi