busetoo Kızımın bir aylıkken 9 ile 7 arasındaydı. Ben bu sebepten biraz kendimi suçluyorum. Hala içim yanar. Emzirme danışmanı, anne yanı hemşiresi, çevrem hep bir aydan sonra iki saatte bir emzir dediler. O kadar geç iyileşti ki kızım. Bir aylık tahlilinde bu sonucu gördüğümde artık kendim araştırdım. Bilirubin seviyesi kandan ancak kaka ve idrar ile atılıyor. Bunun için de sarılık olan bebeğin devamlı beslenmesi gerekiyor. Günlerce uyumadım aynı yenidoğan gibi yarım saatte bir emzirdim sürekli. Gece uyuduğumda bile hani çok sık kalkma diyorlar ya yarım saatte bir alarm kurdum kalkıp emzirdim. Bir litrelik şişem vardı, hiç suyu sevmememe rağmen günde üç defa doldurup onu içmeye gayret ettim. Şu yöntemle bir ay geçmeyen sarılığı on günden az sürede atlattık. Sütüm de arttı bu sayede. Evet hemşireler de çevre de bebek için hep bir rutin öneriyor, düzen kur diyorlar. Ama her bebek bir değil ki, üstelik bahsedilen düzen sadece sağlıklı bebekler için. Sarılık gibi bir problem varken asla rutin gidilmemeli varsınız düzensiz yaşamımız olsun yeter ki atlatalım. Kendi yaşadığım üzücü tecrübeden bahsetmek istedim. Çok geçmiş olsun ☘️