Aselsmommy
@“Aselsmommy”#
@“Aselsmommy”#Sevgili anne, İsmim Yeliz
Öncelikle yalnız olmadığını bilmeni istiyorum. Hepimiz çocuklarımızı büyütürken, kendi çocukluğumuzdan izler taşırız. Bazen bunlar olumlu olur, bazen de bize yük gibi gelir. Ama bu döngüyü kırmak mümkün ve sen bunu başarmak için zaten ilk adımı atmışsın: farkındasın. Bu, büyük bir cesaret ve güçlü bir başlangıç.
Kızgınlıkla tepki verdiğin anlar olabilir; bu seni kötü bir anne yapmaz. Her insanın sabrı tükenebilir. Önemli olan, bu anlardan sonra kendine şefkat göstermek ve daha iyi olmak için çabalamak. Kızının yere döktüğü tabak, sadece bir çocuk davranışı. Ama senin tepkini yumuşatacak şey, onun henüz öğrenme aşamasında olduğunu kendine hatırlatmak. Onun seni kızdırmak için değil, sadece yaşadığı duygularını kontrol edemediği için böyle davrandığını anlamak büyük bir fark yaratır.
Kendi annenin sana söylediklerini ve yaptıklarını hatırlamak seni üzebilir, çünkü bunlar senin içinde iz bırakmış. Ama unutma, sen aynı kişi değilsin. Annenin sana iyi gelmeyen tavırlarını fark edip değiştirmeye çalışıyorsun. Bu çaba bile seni kızın için “farklı bir anne” yapıyor. Her bağırdığın anda, her hata yaptığında, kendini affetmeyi öğren ve kızından özür dilemekten çekinme. “Az önce sana bağırdım, bu doğru değildi. Seni çok seviyorum ve bazen kendimi kontrol etmekte zorlanıyorum,” demek, kızına hem sevildiğini hissettirir hem de insan olmanın ne demek olduğunu Ve unutma, mükemmel anne olmak zorunda değilsin. Senin görevin, kızına koşulsuz sevildiğini hissettirmek ve elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışmak. Zaten bunu yapıyorsun! Kızın büyüdüğünde, belki yaptığı her hareketi onaylamayacak ama onu ne kadar sevdiğini, onun için ne kadar çabaladığını hep hissedecek. Ve bu, onun seninle gurur duyması için yeterli bir sebep.
Her zaman kendine karşı nazik ol. Çünkü sen iyi bir annesin. 🌱