akca2828 Hanımlar başlıktan anlamışsınızdır muhakkak kızım bir yaşında 24.ayını doldurtuktan sonra kalça ameliyatı olacak bu durumu yaşayanlar beni bilgilendirebilir mi süreç nasıl ilerledi alçı nasıl yapıldı çok korkuyorum çok tedirginim Allah kimseyi evladıyla sınamasın 🤲🏻🤲🏻
akca2828 cLearQueen kalça çıkıklığı yoktu gelişim geriliği vardı 60 günlükken ve 4,5 aylıkken ultrason çekildi ikisindede alfa değerleri 60ın üstündeydi sadece çocuğumun sağ bacağı çok gevsekti ordan şüphelendim ortopediye götürdüm orda belli oldu
akca2828 ozlemleyla ya çok geçmiş olsun inanın soru soracak bir bilgiye sahip değilim siz bilgilerinizi benimle paylasırsaniz çok sevinirim sadece doktor bana 2 ile 3 yaş arasinda olacak bu ameliyatı dedi 24.ayini doldurunca gelin tekrar dedi
ozlemleyla akca2828 ameliyat tam olarak ne ameliyatı acaba? 18 ayda yapıldı bizim ameliyatımız yuva gelişmediği için yuva yapma ameliyatıydı basitçe söylersem. Önceki postlardan birine uzunca yazdım ameliyat sonrasındaki süreci oradan okuyabilirsiniz. Geçmiş olsun tekrar 🌸
Huma_kus34 ozlemleyla merhaba kızınız kac yasında kalca cıkıgını nasıl fark ettımız dıstan bellı oluyomu yurumede falan şıkyt edıyomu mesela
akca2828 ozlemleyla kalça gelişim geriliği var iki bacakta da dedi ama sol kendini düzeltir ama sağ ameliyatsız çok zor dedi kalça çıkığının bir türü dedi o an anlayamadım ben
ozlemleyla Huma_kus34 merhaba kızım şu an tam 40 aylık 3 yaşını geçti. Bacaklarında boğum eşitsizliği ve sol bacağında sınırlı hareket vardı doğduğundan beri ama ben hiç kalçası çıkıktır diye düşünmemiştim. Rutin iki aylık kontrolünde çıktı ortaya bu durum. 5 aylık kapalı ameliyatla kas gevşetmesi yapıldı ardından tüm vücut alçıya alındı 4 ay öyle kaldı akabinde 5-6 ay gibi demirli ayakkabı kullandık ama düzelmedi. Kalça yerinde kaldı sonrasında ama çekirdek gelişimi yetersiz ve yuvası neredeyse hiç olmadığı için kızım da yürümeye başlayınca bacağı yavaş yavaş yerinden yukarı doğru kaymaya başladı. Bir ay gibi bir süre yürüdü zaten 18 aylıktı ameliyat oldu. Yani biraz daha uzasaydı bu süre topallamaya başlayacaktı. Sonra açık ameliyatla (4.5 saat sürdü ve deprem günüydü 6 Şubat yaşadığım travma çok ağırdı ) tekrar alçıya alındı bir buçuk ay da öyle kaldı ve düzeldi.
Huma_kus34 ozlemleyla benım kızımında vardı frajka yastıgı kullandık pavlik bandajı vs suan 3 yasında doktor ozaman kalca yerınde ama bı kemık yukarda demişti şiödi sorun olmaz ama 30 lunyaslarda kreclenme olur dedı ben aldırısı etmedım gıtmedık yanı kalca yerınde degınce bn hanı artık bırseye gerek yok dedım şimdi gıdıcez genel kontrole korkuyorum aksı bırsey cıkıcak dıye sadce kızım arada yurumek iatemıyo anne benı kucagına al dıyo acaba dıyorum ayagımı agrıyor ama suana kadar ayagım agrıyo demedı hıc toplanddıgınj falanda hıc fark etmedım
ozlemleyla akca2828 sağ kalçası kızımın türünden anladığım kadarıyla. Ama belli de olmaz zor ve uzun bir süreç ama bakarsınız ikisi birden iyileşir inşallah
Huma_kus34 ozlemleyla bu sag kalcalarda ne varsa hep sag ayak ta sorun oluyo Allah yardım etsin cok zor bı surec
gunes1924 ozlemleyla merhaba özlem hanım benim kızım da sizinle benzer durumlar yaşıyor 40 günlükken fark edildi bandaj kullandk fayda etmedi kapalı amelyt yapıldı fayda olmadı 10 aylıkken yani 20 gün önce açık ameliyat oldu şuan alçıda sağ kalça çıkık solda hafif gelişim geriliği var sağ tarafı önden açtılar solu kasıktan küçük kesiyle yaptılar sizce 18 aylık oldğnda yapılan amleyta gerek olurmu çok korkuyorum tabi ki bu sorunun muhatabbı siz değilsinz ama damdan düşenin halini ancak damdan düşen bilir
ozlemleyla gunes1924 merhaba 🌸 çıkık düzeliyor ama bizde de gelişim geriliği vardı toparlar mı diye bekledik toparlamadı. Ne çekirdek ne yuva gelişti, 18 aylıkken ameliyatla düzeldi. Doktor nadir ama oluyor böyle demişti.
ozlemleyla gunes1924 gerçekten yaşamayan bilemez çok doğru söylediniz, kızım toplam 6 ay koltuk altından ayak ucuna alçıda kaldı, 3 kez ameliyathaneye girdi, üstüne kullandığımız aparatlar… bakımı da çok zor Allah size de kolaylık versin
ozlemleyla gunes1924 küçük kesiyle yapılan şey kalçaya müdahele değil sadece kas gevşetme bu arada. Ameliyat sayılmaz yani endişelenmeyin acı çekmiyordur
gunes1924 ozlemleyla bizede 18 aylık oldğnda ameliyt gerekebilir dedi alçı çıkınca takip edecekler umarım büyük amleyta gerek kalmaz tek duam bu
gunes1924 ozlemleyla bizimde sağ çıkık sol gelişim geriliği çıkığı düzeltirken solada müdahale ettim yoksa bunun içinde gelebilrisnz dedi doktor .şuan bebeğiniz nasıl yürümesinde sorun yoktur inşallah