nevakus umarım değildir, normal zeka sınırları içinde olması kendisi için daha iyi olacak. Tabi Türkiye de yaşıyorsa. Malesef eğitim sistemimiz vasat. Bu tür özel çocuklara da gereken destek asla yok. Aksine her yerden baltalanıyoruz. Oğlum dahi zeka,1.sınıf şuan. Her zaman farkındaydık, zaten bu tür çocuklar kendini genelde gösterir. Küçük yaşlarda yaşıtlarına oranla zahmetsiz herşeyi kendi başına öğrenebiliyorsa, araştırmacı bir yapıdaysa yaşıtlarından farklıysa üstün zeka çıkıyor genelde. Oğlumun sayısal zekası daha da ileride diğer zeka türlerine oranla. 3 yaşındayken 2 li sayıları çarpabiliyordu 4 yaşında 3lü sayılar, hep katlanarak gitti. Ama bu tür çocuklar her yönden desteklenmeli özellikle de duygusal açıdan. Maalesef depresyona meyilli oluyorlar sürekli dünyayı evreni anlama derinlere inme çabası hiç bişeye basit yönden bakmıyorlar. Her zaman okadar zor bir çocuk oldu ki anlatamam. Gereken desteği alabilseydik bu kadar zorlanmazdık onu anlayabilmek için ve oğlum da zorlanmazdı bu kadar. Farklılığının farkında. Aşırı özgüvenli ve iletişimi çok kuvvetli ama yaşıtlarının içinde hep tercih edilen çocuk olsa da kendisi pek memnun değil büyüklerle ve aynı alana ilgi duyduğu insanlarla olmak istiyor. Sayılara, uzaya, ülkeler ve onların bütün özellikleri( bayrakları nasıl ortaya çıktı birbirlerine kaç km uzaktalar vs. Hepsini biliyor) gezegenlerin bilmem kaç km mesafe de olduğu x gezegeni konumu şurdaysa ve km buysa y gezegeni konumu da burdaysa şu kadar km/hz ulaşabiliyoruz vs diyor önce atıyor sandım sayıları ama araştırdım doğru. Beynimiz çorba oluyor eşimle, yetemiyoruz yetişemiyoruz. Öğretmeni sınıf atlatmak istedi ama ram dan tanıdığımız bir kaç uzmanla ortak karar şuan istemiyoruz duygusal açıdan çocuğu zedeleyeceği için.