snssnm Kızlar oğlum 1.5 yaşında baba dede den başka birşey demiyor konuşmasını geliştirmek için neler yapabilirim yani bu durum normal mi çok takıyorum
Ucansupurge snssnm Her çocuğun gelişimi kendi eksininde ilerler ve kendine hastır. O yüzden bu konuyu kafana takma tek kelimeleri var zamanla 2li kelimelere geçer. Bol bol kitap oku , şarkı söyle basit cümleler kur. Anne geldi,baba gitti,kedi gel,top at gibi
askbebegimmbenim snssnm 12 aylık benimde bebeğim konuşmuyor. Herşeyi çok iyi anlıyor biliyor ama yok konuşmuyor kendi kendine baba anne diyor ama bilinçsiz 2 3 kez. Doktora söyledim oyun grupları çocuk parkları akranlarıyla biraz iç içe olup sosyallesmesi dil gelişimi için çok iyi olur dedi. Konuşmak istemiyordur tembellik yapıyordur normal dedi. 4 5 ay daha bekleyelim eğer ozamana kadar 6 7 kelime soylemezse dil terapisine yönlendiririm onun çok faydası olur dedi. Ben mi aceleci davranıyorum anlamadım. Ailem yok artik daha küçük 1 buçuk yaşında anca konuştunuz sizler diyorlar ama bilmiyorum
defnefeninannesii snssnm benim kızım da öyle aslında çıkartabiliyor ama demiyor babasına bile baba demek zor geldiğinden bab diyor. Arkadaşımın kızı 2,5 yaşından sonra konuşmaya başladı her bebekte konuşma aynı zamanda olmuyor. Oğlum 10 aylıktı cümle kuruyordu kızım 2 yaşına girecek ama konuşmuyor
Sunismyson snssnm onunla bireymiş gibi yavaş ve üstüne basa basa net şekilde konuşun ve geri dönüş için ona zaman tanıyın anlayıp yapması için yani. Mesela “Su içmek ister misin?” .. bekleyin eğer ki içmeye yönelirse sürekli tekrar edin su su su diye içtiği şeyi. Tonlayarak kitap, hikaye, öykü okuyun. Resimlerle ve oyuncaklarla destekleyin mesela hayvanların resimlerini ya da oyuncak hayvanları adlarıyla seslerini taklit edin. Şuan oğluma inekler nasıl ses çıkarıyor? Möööö dediğimde o da kendince demeye çalışıyor inek nerede dediğimde ineğin resmini gösteriyor. 11 aylık.
snssnm Ucansupurge oğlum kitapları çok sever sürekli okumamızı istiyor kendisi de arada bakıp mırıldanıyor ama sesli birşey dediği yok bu zamanlar normal mi yani dil geliştirmek için biryerlerde götürmek lazımmı
Ucansupurge snssnm Normal tabi ki zamanla herşey olacak daha küçük annesi cümle kurmasını bekleme. Dur bakalım once 2kelimelere geçsin sonra yavaş yavaş cümle kurmaya başlar. Dediğim gibi bol kitap,şarkı,taklit,parmak oyunu. Ne kadar iletişim kurarsan o kadar dili gelişir. İnteraktif olmaya çalış onun adına konuşma sorular yonelt kedi miyav der degilde hangi hayvan miyav der gibi
snssnm Ucansupurge köpekler diyorum oğlum havhav diyor birkaç hayvan sesini çıkartıyor ağzın burnun kulağın nerede dediğimde yerlerini gösteriyor ama sizin dediğiniz gibi o şekil soru sormadım öyle deneyeyim bakalım daha tek tek söyleyemiyor 2li cümle nasıl kuracak bilmiyorum offf düşünmekten kötü oluyorum birde başkasının çocuğunu örnek söylüyorlar o zaman daha çok deliriyorummm
Zumra70 22 aylik oldu bebeğim yeni yeni konuşma çabasında anneeee annede diye arkamda dolaşıyor çok tatlı 😁😁 Göz kontağı varsa komutları yerine getiriyorsa oyuncakları amacına uygun oynuyorsa endişe etmeyin zamani gelince konuşur Siz bol bol oynayın kitap okuyun yaptıklarınızı anlatın
snssnm Zumra70 oyuncaklarla pek işi yok sürekli dağıtıyor sürekli Buda bana anormal geliyor oyuncakları döküyor oynamadan kalkıp mutfağı karıştırıp orayı döküyor sonra başka yerleri döküyor ama döktüğü şeylerle pek ilgilenmiyor en fazla 5 dk diyim o bile fazla birilerinin çocuğu örnek veriyorlar bana ben o zaman daha da takıp deliriyorum bende mi sorun var ilgilenemiyorum diye düşünüyorum
snssnm defnefeninannesii maşallah oğlunuz erkenden başlamış evet bebekten bebeğe de değişiyor ama insan olur olmaz takıyor
Ucansupurge snssnm Çocuk gayet normal neden hiç konuşmuyormus gibi endişe ediyorsun ki. Yavaş yavaş olacak zaten birden olmuyor ki
defnefeninannesii snssnm tabiki insan takmasa bile sürekli bir kıyas halinde yaşıtlarıyla herkesçe. Bazen eşimde yapıyor falancanın kızı konuşuyor bizimki neden konuşmuyor diye oğlum çok erken konuştu çok erken emekledi yürüdü her konuda hızlıydı ona göre kıyaslarsam eğer kızım normal değil ikisi de benim evladım ikisinide aynı evde büyütüyorum aynı koşullarda gelişimleri farklı ilerliyor sadece hiç takılmayın o yüzden zamanı ve vakti geldiğinde başlarlar konuşmaya ☺️
snssnm Ucansupurge İlk diye mi nedendir anlamış değilim her şeyine kılıf buluyorum . Birde sizden bir tavsiye daha isteyeceğim hangi tür oyuncaklar almalıyım onun dikkatinin çekecek ilgi verecek ?
Ucansupurge snssnm İlk çocuk diye büyük ihtimalle çünkü herşey yolunda ama değilmis gibi düşünüyorsun😁 Büyük parçalı puzzlelar, interaktif kitaplar,legolar,marakas ksilofon gibi müzik aletleri,2 yaş dikkat geliştirme setleri olabilir
snssnm Ucansupurge ses çıkartan şeylerden hoşlanıyor şimdi elinde kukulinin ses kutusuyla geziniyor daha çok elektronik eşyalarımla uğraşmak istiyor puzzle da alırım şu birleştirme yumurtalar meyve kesme işte üçgen kare dizme gibi oyuncaklar da gördüm sizce nasıl yani etkili olur mu ilgi çeker mi
Ucansupurge snssnm Evet çok güzel olur hem şekil farkindaligi oluşur bu aylarda öğrenmeye başlıyorlar şekillerden kare,üçgen,daire, sayilardan1,2,3 renklerden kırmızı,mavi,sari
NmalkoC snssnm her çocuğun gelişimi farklı canım biz sürekli kitap okuduğumuz halde sürekli insanlarla iletişim halınde olduğumuz halde 2 yaşına kadar anne bile demedi mama dede su top hayvan sesleri ws. Daha sonrasında 25 aylık civarı bi anda ¾ lü cümleler kurmaya başladı ve çok düzgün konuşuyor şuanda hepsi dediğimiz aylarda beklentilerimizi yapıcak değiller oğlum mesela 5 ayı geçtiği gibi emeklemeye başladı herkes aaa çok erken yürür dedi yürümedi mesela 13 aya kadar emekledi yani kimini erken yaparlar kimini geç eğer parmağıyla işaret ediyorsa dediklerinizi anlıyorsa illaki konuşucaktır sağlıkları yerinde olsın hepsini yapıyorlar