Tombikdonerartikcokpahali
-Pirinci sütle pisirmek de asiri lezzetli yapiyor sütlaci su yerine 2 su bardagindan biraz fazla süt kullanarak da pigirebilirsiniz.
-Kivama gelince onu da bazilari daha kati seviyor ama ben çok kati sevmedigim igin çok koyulastirmiyorum. Ayni gün tüketilecekse kivamini bir tik daha koyulastirabilirsiniz, ben bir gece dolapta dinlendirdigim igin daha akigkan halde dolduruyorum kaselere. Baktiniz hig kivam almiyor biraz nisastayi su veya sütle açip yavas yavas karistirarak ekleyin. Tam tersi kivam çok koyu gelirse süt ekleyerek inceltebilirsiniz.
Malzemeler
2 tepeleme yemek kagigi nisasta
1 lt süt
1 su bardagi toz seker (çok tatli seviyorsaniz arttirin)
3 yemek kagigi piring
2 su bardagi su
1 çay kagigi vanilya (istege bagli)
Piringleri yikayip kisik ateste 2 bardak suyla pisiriyoruz.
Sütün ½ bardagini nisastayi agmak için ayiriyoruz. Kalan sütü piringlere ekliyoruz, kaynayinca gekeri ekliyoruz, ardindan nisastayi sütle açip yavas yavas sürekli karistirarak ekliyoruz. Vanilyayi da ekleyip altini kisiyoruz.
Kivami biraz koyulaginca kapatiyoruz (yaklagik 10 dk sürdü, süte ve nisastaya bagli süre degisebilir) Kaselere paylastirip kaseleri tepsiye diziyoruz. Tepsiye kenardan soguk su döküyoruz. Firinin üst rafinda önceden isitilmis 250 derecede kizarana kadar pisiriyoruz. (Varsa sadece üst isitma ayari daha iyi olur).
Yaptığım tarifi kopyaladım direk