mysaa
İkinci parktan herkese merhabalar. Oğluma nasıl sallanmadan uyutmayı öğrettiğimi anlatıyorum. Disipline edici uyku eğitimine karşı olduğumu söylemiştim. Peki ben bu süreci nasıl astım nasıl oğluma sallanmadan uyutmayı öğrettim onu anlatacağım.
Öncelikle ben direkt beşiğine koyarak başladım çünkü beşiğinde vakit geçirmeye alışkındı. Daha öncesinde birkaç kes beşiğinde sallayarak uyutmuştum öyle de bir deneyimimiz vardı.
Çok aşırı yadırgamadı çünkü daha öncesinde beşiğini koyup salladım o şekilde de uykuya dalmıştı.
Beşiğinin üstünde asılı duran hareketli ve sesli bir oyuncağın var genelde bunu izleyerek beşiğinde vakit geçiriyor. Uyumayı öğrenirkende bu oyuncaktan yardım aldım.
Şunu söylemek istiyorum. Rutinler bebeğin uyku pencereleri gerçekten oldukça önemli. Bunları oturtmadan başlamayın yoksa işe yaramaz. Ben ayına göre oğlumun uykularını bir uygulama üzerinden takip ediyorum uyanıklık süresi 2 saat olunca uykusu zaten gelmiş oluyor. Gelelim ilk günümüzün sallamadan olan ilk uykusuna.
2 saatimizin dolmasına yakın rutinlerimizi yaptık. Kitap okuduk, daha sonra odaya geldik. Perdeleri kapattık ,Kundağını yaptım öptüm öğle uykusuna yatması gerektiğini söyledim ve beşiğine yatırdım. ilk başta oyuncağına gözü takıldı birazcık o şekilde durdu bir tane kedisi var yataginda onu uyku arkadaşı olarak
Sectim. Kedinin ağzından konuşarak, şakalaşarak artık öyle uykusu vaktinin geldiğini söyledim. Arkaya bir tane ninni açtım Zaten kundağı sarılıp emzik verildiği zaman uyuyacağını anlıyor. Birazcık mızmızlanmaya başladı alnini okşadım yanaklarını okşadım öptüm uyuması gerektiğini söyledim piş piş piş yaptım.
İlk başta biraz mızırdandı. Ağlar gibi olduğu zaman yatağından aldım kucağıma ama kesinlikle yatış pozisyonunda değil normal omzuma aldım birlikte biraz odanın içinde gezdik uyuması gerektiğini söyledim onu rahatlattım. Bu sırada aklıma beşiğindeki oyuncağı geldi. oyuncağın üzerinde penguen ve ayıcıklar var, onları tek tek konuşturdum güney artık uyuman gerekiyor öyle uykusu vaktin gelmiş vesaire gibi
Daha sonra tekrar yatırdım yine biraz ağladı ağladıladığı zaman yine aynı şekilde aldım odanın içinde dolandım ayıcıklarla tekrar konuştuk Yatırdım yine aynısı oldu yine kaldırdım yine aynı şekilde davrandım. Bu arada bu süreç boyunca yüzüm hep güldü asla ona endişeli olduğumu belli etmedim gayet güler yüzlüydüm, mutluydum huzurluydum ona da bunu yansıttım ağlasa bile suratımı degistirmedim hep güldüm. Son yatırdığımda biraz fazla ağladı o yüzden öğlen uykusunu uyumuş farz ederek kundağını açtım. benim oğlum uyanmış merhaba dedim. Perdeleri açtım emziğini Çıkardım. Salona götürdüm biraz oyun oynadık aç olabileceğini düşündüm emzirdim vakit geçirdik ama sadece 15 dakika boyunca. Daha sonra tekrar kitap okuduk odaya geçtik perdeleri kapattık kundak yaptık. Emziğini verdim yatırdım. Ya ilk yatırdığımda ya 2. Yatırdığımda çok hafif ağladı yüzünü örttüm daha sonra uyudu. Bu arada dikkatini dağıtmak için kendim ıslıklı şarkı çaldım. Onu sevdiğini bildiğim için dikkati dağıldığı anda uyudu. Sizdede böyle sevdiği şeyler varsa dikkatini dağıtabilirsiniz. Saat 11.10 gibi uyutmaya başladım 11.58 de uyumuştu. 1 saate yakın sürdü ilk uykuya geçmemiz. Kullandığım programa uyku saatlerini de not alıyorum. Böylelikle kaç dakika uyuduğunu hesaplayabiliriyorum. O uykusu uzun sürer diye beklerken yine 40. Dakikada uyandı. Baya şaşırdım ama vazgeçmedim sonuçta ilk kes sallanmadan uyutabilmiştim.
Daha sonra uyandıktan yine 2 saat sonra tekrar uykusu geldi. Tekrar aynı şeyleri uyguladım. Bu sefer beşiğine koyduğum zaman biras mızırdandı ama çok kolay uyudu. Ben yine kundak yaptım emzik verdin uyku arkadaşını koydum ve mızırdanırken yüzünğ örttüm uyudu. Bu 3. Uykumuz 1 saat sürdü. Normalde 40. Dakikada mutlaka uyanırdı. 14.50 uyuyup 15.48 de uyanmıştı. Günde normalde 4 uyku yaptığı için ben 5-6 gibi kısa bir uyku uyur diye düşünüyordum ama uyumadı ve ben ha uyudu ha uyuyacak diye bocaladım, gece rutinlerimizi uygulayamadım ve bebeğim artık aşırı yoruldu ve çok huzursuzlandı. Normalde uykusu tam gelirken rutinlere başlayıp mutluyken beşiğine koymam gerekiyordu. yüzden gece uykusu için hiç verimli olmadı. Yatırdıktan sonra Yine aynı şeyleri yaptım ama bu sefer çok fazla ağladı. Gündüz yaptığım gibi yatır kaldırı tekrarladım ağlatmadan. 3 tekrardan sonra kalktım başka bir odaya gittim biraz dinlendirdim sakinleştirdim. Bu arada ağlamasına 1 dakika bile müsade edemedim. Aslında etsem belki daha kolay alışır ama ağlatmak istemiyorum. Tekrar denedim yine ağladı artık baya uykusu gelmişti tekrar yatırıp kaldırsam belki uyurdu ama kıyamadığım için kucağıma aldım hiç sallamadım hafifçe yürüdüm hemen daldı. Normalde böyle dalınca direkt bırakmazdım yatağına ama bu sefer dalar dalmaz koydum. 19.00 gibi başladım 19.16 gibi gece uykusuna daldı. Sanırım yatırdığım zaman beşiğinde uykuya geçti çünkü uyuduğu zaman 3-4 saat uyanmadı. Normalde gece uykusunda 50. dk da veya 60. Dkda uyanırdı. Uykusunda hareket ettiği zaman uyanırdı ama bu sefer kendisi geri daldı. Ben bu süreçte Kameradan izledim. Daha sonra uyandığı zaman emziği düşmüştü verip tekrar pışpış yaptım kaldırmadan uykuya daldı ama sonra geri uyandı çünkü muhtemelen artık acıkmıştı çünkü geceleri çok fazla emiyor. Emzirdim geri uyudu. Ben 12 gibi yattım ben uyuduktan sonra 3 defa vs uyandı. Normalde 1 saate bir uyanırdı. İlk günümüz böyleydi. Bu arada benim amacım sadece sallanmayı bırakmak ve ağlatmamak o yüzden diğer destekleri şu anlık sürdüreceğim. Çünkü benim için bu bile mucize. Diğer günlerin nasıl geçtiği ile ilgili videolar hazırlamaya devam edeceğim isterseniz takipte kalabilirsinizz