Merhaba. Benim de 7 yaşında bir köpeğim ve 19 aylık kızım var. Köpeğim hep çok kıskanç ve ilgi sadece kendi üstünde olsun isteyen bir köpekti. Haliyle bebeğimi kabul etmedi. Kızım 14 aylıkken aynı şeyi yaşadık köpeğimin yatağına doğru koşarken düştü ve o da elini dişledi kızımın. Ama hiçbir zaman sahiplendirmeyi düşünmedim. Hem sorumluluğu çok hem de bebekle ilişki kuramayınca daha da zor oluyor tabiki. Ama köpek de bir evlat o yüzden gönderme taraftarı değilim. Kızım şuan daha iyi anlıyor ve köpeğime saygı duymayı öğrendi. Kendi aralarında bir ilişki kuruyorlar aslında zamanla. Köpeğim halen daha kızımı kabul etmedi artık edeceğini de sanmıyorum ama kızım daha bilinçli hareket ettiği için köpeğim için tehdit olmaktan çıktı. Köpeğim ona yanaşmıyor, kızım ona karşı kontrolsüz davranmıyor. Hatta arada köpeğime bisküvi falan veriyor çok yakın temas etmeden öyle geçiniyorlar. Yeğenim küçükken köpeğim ona da tepkiliydi ama şuan yeğenim 5 yaşında o tamamen kontrollü olduğu için ısırma gibi bir durum olmuyor sevdiriyor da kendini yeğenime. Aslında kabullenmesi için çocuğun da kontrollü ve köpeğin sınırlarını anlayabilecek çağa gelmesi gerekiyor. Onun dışında bize veterinerimiz Vetqom diye bir sitede bir difüzör gösterdi 2 gün önce. Calming diye bir şey. Özellikle çocuğun odasına takarsanız köpek algıladığı kokuyla sakinleşiyor çocukla ilişkisi düzelebilir bile dedi. Onu denemeyi düşünüyorum.