Ballilokmam11 bizim burda (Aydın) doğum yaptiginda bı yakinin 40 tane taş topluyor. Ben kusadali olduğum için deniz taşı topladı kardeşim. Banyo suyuna o taşlardan koyuyoruz. İşte pirinç şeker tuz para altın anahtar Kur’an tesbih falan koyduk. Bunların hepsinin anlamı varmış.. Sonrasında o taşları koydugumuz banyo suyundan durulaniyoruz bebekte bende. Ayriyeten carsaflarimizi falan yıkarken de makinaya biraz o sudan koyduk. Sonrasında kalan su 4 yol ağzına dökülüyor. Burada böyle bı ritüel var bende çok istemesem de yaptım adettir yerini bulsun diye. Yıkandıktan sonra bebekle birlikte dışarı çıktık yürüyüş yaptık. Asıl 40 uçurmaya gideceğimiz yer biraz uzaktı onun için oraya ertesi gün gittik. Ne kadar uzağa giderseniz o kadar ömrü uzun olur derlermiş 🤷🏻♀️ bebeğin ilk defa gittiği evdende yumurta verirler genelde bizim burda. Böyle adetler var..