Momgokce Kızlar bebeğim 4 aylık yeni oldu birşeylere uzanmıyor ben eline verince az tutup bırakıyor gelişimi iyi dediler ama ne zaman uzanır tutar ki ?
SenaNur34 Momgokce 4 ayda yapması gerekiyor diyorlar ama her bebeğin gelişimi farklı. Benim bebiş 5 aylık oldu tam bugün. 10 gün önce başladı öyle tutmaya çok takılma yani
[silindi] Momgokce oyun halısı var ya onun üzerindeki oyuncaklara uzanarak öğrendi benim kızım da. Şimdi 3 aya yaklaştı uzanıp tutmayı çekmeyi biliyor nesneleri ağzına götürmeye de başladı ama dediğim gibi o oyuncakları tutmasının faydası oldu bence yoksa kendi kendine bişeye uzandığı falan yoktu
gg3848 [silindi] kaç günlük kızınız benim kızımda 2 ay 9 günlük oyun halısına koyuyorum ama öyle bilinçli tutup çekmiyor eliyle vuruyor ama bence o da çok bilinçli değil heyecandan gibi
[silindi] gg3848 2 aylıkkendi sanırım oyun halısına koydum oyuncağa vuruyordu eli kapalı yumruk şeklindeyken sonra oyuncağı eline yaklaştırıp parmağını açtım sonra kendi elini açıp dokunmaya başladı ertesi gün eli açık şekilde oyuncağa vurmaya başladı sonra da tutmaya çalıştı artık tutup çekiyordu birkaç gün sonra baktım oyuncağı koparmış artık nasıl çektiyse 😂 şimdi de pet şişelere merak saldı uzanıp iki eliyle ağzına götürüyor siz de dokunup oyuncağı parmaklarıyla hissetmesini sağlayın bu şekilde yapar şimdi 2 ay 20 günlük
demetdenizc Ellerine masaj yapın küçük küçük ,parmaklarını açın eğer yumruk yapıyorsa ellerini hala konuşun anlatın siz tutturun oyuncağını böylelikle farkına varır tutar inşallah ben hep böyle yaptım
nwmam00 benim de bebeğim 4 aylık dün doktora götürdüğümde söyledim normal dedi endişe etmeyin bizde aynı durumdayız
atarepla Benim 3 aylık oğlum da artık uzanıp ağzına götürmeye başladı ama oyun halısının çok faydası oldu. Başlarda sadece yumruk yapıp vuruyordu sonra ben hep eline tutturdum parmaklarını açıp. Bir süre sonra kendi parmağını açması gerektiğini öğrendi.