taze-anne2312 bizim 2 yaşa kadar cidden sıfır kelimeydi. İşaretle ifade ederdi. Babayi bile babildama hâlinde söylerdi. Ama algısı komut alması göz teması oyun kurması dikkati odaklanması motor gelişimi çok iyiydi. Bu yüzden ben rahattım. Ama illaki anne yüreği konuşsun istiyor. Böyle yerlerde okuyup üzülürdüm. Şimdi epey kelimesi var. Artık 300 gibi kelimeden sonra saymayı,not almayı bıraktım. 6 ay gibi sürede çok yol katediliyor her ayları kıymetli ve gelişim için anlamlı bir zaman dilimi çünkü. Her şeyi tekrar eder. Bazı kelimelerin ilk hecesini söyler ama anlamlı ve yerinde söyler yani. Birkaç ikili cümlesine de şahit olduk ama devamı gelmedi daha. Tam 31aylik. Kreşe de başladı tam gün. Öğretmenleri bu şekilde olan çocuklarla çok rastladığıni ifade ediyor. Çok şükür tek kelime de olsa kendini ifade edebiliyor orada da. Bu bir süreç ve açılacak akranları gibi akıcı konuşacak buna inanıyorum. Ağır otizm belirtileri yoksa çocuktan korkmamak lazım. Ki ağır otizm de kendini belli eder, basit değil. Rica ederim ne demek, bülbül gibi şakıdikladi günleri de görürüz en yakın zamanda inşallah Allah’ım onları korusun🙏🏻🤎