Kbraunvr başka posta yazmıştım 😊
Bebeklere bir şeyi söyledikten sonra cevap vermesi için beklemek gerekiyormuş , sürekli konuşmak değil de tane tane göz teması kurarak ve tepki olarak bile olsa yanıt vermesini bekleyerek..
Sorular sorarak mesela
Diyorum ki biz bugün nereye gittik ?
Parka
Parkta naptık kaykay diyor evet kaydıraktan kaydık
Salıncağa da bindik dimi?
… tepki
Nasıldı eğlendin mi ?
Gibi
Mesela karpuza ka dedi
Hayır karpuz demiyoruz
Evet karpuz diyoruz
Hayır diyeceğim yerlerde parmağını kafasını sallıyordu mesela her seferinde hayıırr dimi dedim şimdi hayır diyip parmak sallıyor..
Yani göz teması ile ev işlerini anlatabilirsin yaptıklarınızı oynadıklarınızı
Kitap zaten okuyorsundur
İnatlaşmadan isteklerini anlama mesela
Söylemesini bekle
Çünkü dediğin gibi alıcı dilleri zaten çok iyi her denileni anladıklarına göre kelimeyi öğrenmişler
Sadece telaffuz etmesi kalmış
Bu konuşma işi biraz keyfi😊
Gündüz emzik kullanmasın
Uykuları düzenli olsun
19.30 da gece uykusuna geçsin
Aklıma gelenler