nur1824 tabi canım kendi bildiklerimi aktarabildiğim kadar aktarayım. Öncelikle ek gıda için bebeğinin 180 günü tamamlamış olması gerekiyor ama biz doktorumuz tavsiyesi ile 5.5 aylık başladık. Oğlumun damakları çok kaşınıyordu salatalık vs. veriyordum. 3 gün kuralı şöyle her yeni tattıracağın gıdayı 3 gün arka arka olacak şekilde mesela kabak birinci gün bir çay kaşığı, ikinci gün bir tatlı kaşığı, üçüncü gün bir yemek kaşığı şeklinde tattırıyorsun eğer alerjisi yoksa sonrasında yiyebildiği kadar serbest. Zaten mideleri küçük olduğu için en fazla yarım ya da bir çay bardağı kadar yiyebiliyorlar. Büyüdükçe miktarda artıyor. Neyse sonrasında ikinci ürün havuç diyelim aynı sistem bir çay kaşığı, tatlı ve yemek kaşığı şeklinde deniyorsun eğer buna da alerjisi yoksa kabak ve havucu birbiriyle karıştırabiliyorsun. Ek gıda 9. Aya kadar tadım dönemi olarak geçiyor. 10. Aydan itibaren besin yüzde 50 anne sütü yüzde 50 olmuş oluyor. Bebeğin 12. Ayına kadar bu şekilde. O yüzden emzirmeyi sakın geri plana atma. Yaşına kadar öncelik emzirme sonrasında ek gıda. Püre şeklinde verme bence. Çatalla ez damağı gelişsin. Klasik yöntem ve blw yöntemi var. Bebeğinin durumuna göre birini seç ama mutlaka önüne yiyecek koy incelesin dokunsun çok hoşlarına gidiyor😊 bu arada sağlık ocağında sizin izleminizi yapan ebe ya da hemşire bunları sana anlatacak. Broşür vs. veriyorlar. Bilgin olsun. Kafana takılan bir şey varsa sorabilirsin. Ek gıda detaylı bir süreç. Yazılacak çok şey var ama kafanı bulandırmayım. Temel olarak bu😊