Herkese merhabalar sevgili annelerim bu yaş aralığında hepimizin muzdarip olduğu bir konu açmak istedim fikir alışverişinde bulunup ne yapmamız gerektiğini birlikte konuşalım istedim birkaç kelimesi var ona da kelime diyebilirsek nesnelerin isimlerini henüz konuşmuyor topa go arabaya düt bana sadece anne acıktığında mama ya da bir şey isterken işaret ediyor ya da hıhı diye derdini anlatmaya çalışıyor çoğu şeyi anlıyoruz çocuğumuzu tanıdığımız için ama bu konuşamama durumu çocuktan çocuğa değişse de hepimizin ortak sorunu. 15 gündür ekranla ilişkisini tamamen kestim sadece şarkı açıyorum dinliyor onun dışında arabaları kitapları çok seviyor ve her şeye şu şu şu diyerek benden ismini söylememi istiyor gelişimi açısından bir sorun görmüyorum kendimce ama dediğim gibi nasıl açabiliriz konuşmalarını bilmiyorum zamanla konuşur daha zamanı var erkek çocuğu geç konuşur gibi genellemeler çok yapılıyor ama bir sorun varsa da önceden önlem almak istiyorum