kızlar benim kızım çölyak tanısı almıştı ilk Ankara gatada çocuk hekimi normal kanlarını istemişti transglutaminaz ıga değeri yani çölyak değeri orda 200 gelmişti gastroya yönlendirdi bizde ilkwnt şehir Hastanesi’ne gittik orda daha detaylı kanalrda yine yüksek gelince endoskopi oldu onaylandı raporları çölyak olduğu . 18 Eylül’de tekrar bakıldı endoskopi öncesi yine aynı neyse bugün tekrar gatada tam kan ve çölyak ve normal IgE yani alerjik astımı da olduğu ocin normal alerji değerinde istemiş doktor analmadigum gatadaki çölyak degerinin referans aralığı (-) şeklinde yok ama sonuç yine 200 fakat kırmızı falanda değil tahlil rengi ama bilkentte kırmızıda çıkıyordu hastaneler arası referans değerleri degisiyormu yoksa bizim bu değer normal mi