sgok 29 yaşındayım 9. Aylıkken teshis konulmuş bana da.
8-9 yaşıma kadar sürekli tıkanırdım soluğu acillerde alırdık.
Alerjilerinden uzak tutacaksınız evin içerisinde çamaşır kurutmayın, yumuşatıcı kullanmayın, parfüm ve deodrant onun yanında sıkmayın farklı oda da sıkın, tozdan uzak tutun, yünlü şeylerden uzak tutun bir yiyeceğe falanda alerjisi varsa ömrü boyunca hep dikkat etmesi/ etmeniz gerekiyor.
Ben bir grip olsam mesela 7 gün gripsem 20 gün kadar öksürüyorum köpek havlıyomuş gibi bağışıklık çok önemli bağışıklığı iyi olmalı ki hasta olmamalı. Bu hastalık her an tetikte bekliyor atak için. Ama yaşamayı öğrenince her şey yoluna giriyor.
Allah yardımcınız olsun eğer istanbuldaysanız size istanbulun tek ve en iyi cocuk alerji astım doktorunu önerebilirim hayatımı kurtardı benim.. 16 yasına kadar bakıyor.
Bal, çam kozalağı şurubu vs sakın içirmeyin atak zamanları ve hasta iken astım hastalarına yasak. Yapışkan yapıda olduğu için bronşları daha çok tıkıyor yumuşatır diye bilinenin aksine.
Keçiboynuzu (kendisi toz, macun vs değil.) inanılmaz iyi geliyor büyüdüğü( 6-7-8 yaşlarında) zaman verin eline yesin bol bol çekirdeği ile birlikte yutsun çekirdekleri.
Bu hastalık ömrünün sonuna kadar onunla ( Allah sağlıklı uzun ömürler nasip etsin.) ama yaşamayı öğrendiğiniz de kontrol altında tutabiliyorsunuz 3 senedir ilaç kullanmıyorum sadece evde yedek pompa ve haplarım var oda eğer atak geçirirsem diye bulunduruyorum.
Korkmayın, araştırın bilinçlenin astımla ilgili youtubedan dinleyin makaleleri okuyun fırsat buldukca. Önereceğim doktorun youtubeda videoları var bu konu hakkında.
Prof dr feyzullah çetinkaya